Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#16340Neakceptace výpovědního důvodu prodeje nemovitosti a manipulace s vázacím termínem

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 měsíců 2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.06.2017, před 8 lety

Marcel Alferi

Znění stížnosti

Vzhledem k prodeji nemovitosti ve které jsem užíval službu (právní účinky vkladu do katastru dne 24.2.2017) jsem dne 21.2.2017 navštívil pobočku UPC s žádostí o ukončení smluvního vztahu a vrátil užívaná zařízení. Považoval jsem tímto věc za uzavřenou.

Dne 15.4.2017 mi byla vystavena faktura na smluvní pokutu ve výši 7.000,- Kč s tím, že vázací termín byl obnoven ke dni 1.2.2017 a to v souladu s VOP účinnými ke dni 15.12.2016, informace o změně VOP mi byla zaslána 28.12.2016, tedy nikoli 1 měsíc před účinností změny, ale dva týdny poté. Nové VOP však nikde neuvádí, že se má měnit vázací termín na 1.2.2017. Navíc ve VOP není zmíněna žádná smluvní pokuta za ukončení smlouvy, ta je uvedena pouze v ceníku služeb. UPC mi nedodalo žádné písemné důkazy (ani nahrávky telefonních hovorů atd.) o uzavření smlouvy či její změně.Na protokolu o vrácení zařízení (ze dne 21.2.2017) je uveden jako den uzavření smlouvy den 1.5.2008.
Smluvní pokuta je navíc v naprostém nepoměru k poskytované službě, což byl telefon s paušálem 1,- Kč / měsíc.
Rád bych se také ohradil k nevyváženosti VOP směrem k dlouhodobému klientovi, který při změně životní situace (např. právě prodej nemovitosti) nemůže dle UPC bez sankce smlouvu předčasně vypovědět.


Produkt

Ukončení služby UPC telefon v bytě, který jsem prodal.


Požadované řešení

Navrhuji aby UPC zvážila, že jako klient, kterému je poskytována služba 9 let a výpověď není "účelová" z hlediska vypočítavosti, akceptovala že nemohu používat službu v nemovitosti, kterou již nevlastním a žádám aby UPC písemně ustoupila od požadavku úhrady neúměrné smluvní pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.6.2017 10:17, před 8 lety

Přestěhování se na novou adresu není zákonným důvodem pro předčasné ukončení smlouvy. Bude tedy záležet, zda takovou možnost upravuje smlouva o poskytování elektronických komunikacích. Dle Všeobecných podmínek poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací společnosti UPC Česká republika, s.r.o. pro domácnosti (dále jen VOP) je smlouvu možné ukončit dohodou stran, výpovědí nebo odstoupením od smlouvy. Ve VOP však není upravena možnost bezplatně ukončit smlouvu z důvodu přestěhování se na novou adresu, na které nejsou služby společnosti dostupné.

V případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, může společnost požadovat uhrazení náhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výši úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Pokud by byl poplatek za předčasné ukončení smlouvy vyšší, má spotřebitel právo uplatnit reklamaci. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Podáním reklamace ani námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.7.2017 09:20, před 7 lety

Společnost UPC Česká republika, s.r.o. v uvedené věci sděluje, že ke dni 1.2.2017 byla provedena jednostranná změna smluv pouze u zákazníků v rámci tzv. SOHO segmentu (small office/home office), tj. podnikatelů, která spočívala ve zkvalitnění sítě, zavedení nových balíčků služeb a optimalizaci technických, provozních a organizačních podmínek. Její součástí byla i změna Všeobecných podmínek a Ceníku služeb, a to zejména podmínek pro ukončení smlouvy, včetně doby jejího trvání a úhrady za její předčasné ukončení.

Po opětovném prověření veškerých relevantních skutečností souvisejících se stížnosti klienta, se společnost UPC a klient společně dohodli na smírném řešení věci přijatelném pro obě strany. Společnost UPC věří, že stížnost klienta byla tak vyřešena k jeho plné spokojenosti.

V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.7.2017 08:24, před 7 lety


Marcel Alferi

Dobrý den. UPC vyhovělo mému požadavku v plném rozsahu za což velice děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.