Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
má přítelkyně mi objednala telefon Samsung Galaxy S7 přes společnost I Shop Group s.r.o.( I Mobily) sídlící na ul. Kurta Konráda. Přesný datum převzetí přepravcem nevím, ale faktura byla vystavena 10.2.2017. Telefon bez problému fungoval až do 25.4.2017, kdy jsem jej měl přes noc na nabíječce. Ráno chtěla přítelkyně telefon přemístit a byl tak vařící, že se o něj spálila. Odpojil jsem ho z nabíječky a zjistil, že zdířka pro dobíjení je celá opálená a nabíjecí kabel také, navíc se viditelně začal škvařit zadní kryt telefonu. Upřímně jsme byli rádi, že jsme nevyhořeli.
Telefon jsem zaslal na společnost k reklamaci.
Dne 2.5.2017 byla společností reklamace přijata a přiřazeno reklamační číslo 16126769. Dne 17.5.2017 mi přišel email, že reklamace nebyla uznána protože :
1, Dle autorizovaného servisu bylo nadměrné přehřátí v rámci elektrického odporu. Ve zdířce pro dobíjení byla patrná oxidace, která byla dalším aspektem problému.
2, Dále nebyl použit při nabíjení originální dobíjecí adaptér, který byl přiložen v originálním balení přístroje.
Dne 30.5.2017 mi byl doručen telefon bez jakékoliv dokumentace o reklamaci.
Elektrický odpor vylučuji, protože přítelkyně má úplně stejný telefon, který nabíjela také a její byl naprosto v pořádku. Navíc originální nabíječka použitá byla - byla i přiložena u reklamace.(Jelikož máme totožné telefony, tak je možné, že jsme nabíječku zaměnili, ale obě jsou originální a ke stejnému typu telefonu).
Vyřešení reklamace se mi nelíbilo, tak jsem šel na konzultaci ke známému do servisu. Řekl mi, že telefon není z české distribuce a tudíž se mu nezdála rychlost vyřízení (15 dnů). Řekl, ať si vyžádám servisní protokol autorizovaného servisu. Následně jsem zavolal na společnost a chtěl servisní protokol autorizovaného servisu, ale odmítli mi jej poslat a ani nesdělili o jaký servis se jedná. Poslali mi jen totožný email, který byl pouze bohatší o IMEI telefonu. Tudíž mám pochybnosti o tom, zda byl telefon vůbec v autorizovaném servise a zda celý jejich závěr není smyšlený.
Ještě jsem se nesetkal s tím, že by mi někdo nechtěl vystavit protokol o reklamaci. Předem děkuji za radu jak se proti takovému přístupu bránit.
Mobilní telefon Samsung Galaxy S7, IMEI: 358439/07/611524/3, Barva: Black Onyx
Jak jsem již psal v reklamačním protokolu společnosti. S telefonem jako takovým jsme byl spokojen a tudíž bych chtěl nový model, ale po reklamační zkušenosti s touto společností chci jednoznačně vrátit peníze.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky uvedené v předchozím odstavci nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.