Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.2.2017 nám byly doma instalovány objednané dveře a obložky (povrch-lakované, barva-bílá) v hodnotě 39 395 Kč. Později jsme si všimli odlišností provedení dveří a obložek (odstíny bílé barvy, jiná struktura povrchů). To jsme 7.3.2017 reklamovali. Navíc také dveře drhly o podlahu, byly křivě nalepené obložky, puchýřky na dveřích, špatně fungující pojezdy u posuvných dveří atd.
Reklamované vady jsem montážníkovi osobně ukázala a žádala o opravy či dodání věci nové. Ten si vše zapsal a odešel. Několikrát jsem poté navštívila pobočku v Jihlavě abych zjistila, jak se v procesu vyřizování reklamace pokročilo. K reklamaci jsem za celou dobu nedostala žádné potvrzení ani protokol. To i přes to, že jsem se na něj výslovně nejednou ptala. Dne 10.4.2017 jsem měla dostat od vedoucí provozovny, sl. Šťastné, další informace. Nestalo se tomu tak a od té doby se mi přestala ozývat.
Až pak 3.5.2017 mi přišel email s návrhem termínu montáže reklamovaných dveří a obložek. S navrženým nejzazším termínem k vyřízení reklamace, 5.5.2017, mi nezbylo nic víc než souhlasit. Ten den proběhla demontáž části obložek do ložnice+obložek a dveří do dětského pokoje. Na třetí dveře do obýváku se z časových důvodů nedostalo. Obložky do ložnice byly nakonec vráceny původní (nevyměněny). Dveře do dětského pokoje byly reklamovány z důvodu drhnutí o podlahu s požadavkem zkrátit je. Nestalo se tomu tak a místo zkrácení byly na panty doplněny distanční podložky. V reklamaci také stálo "opravit obložky". Ty byly sice strženy a nahrazeny novými, bohužel ale znovu křivě uříznuté a špatně nalepené. Z tohoto důvodu ani jedna z oprav neproběhla úspěšně! Reklamované vady, byť na jedněch ze tří dveří, nebyly řádně vyřešeny.
Další týden jsem tedy do sídla firmy odeslala odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace. Pro jistotu jako doporučený dopis s dodejkou. Na pobočce mi totiž prodejce firmy odmítl dokument převzít. Aby nedošlo k mýlce, vydala jsem se tam i osobně. Odstoupení tedy bylo firmou převzato z mých rukou 12.5.2017 a ze stejného dne se mi jako převzatý dopis vrátila dodejka. V odstoupení jsem žádala do 14 dnů vrátit peníze na účet a odvoz dveří a obložek z bytu. Dne 30.5.2017 jsem psala panu Bradáčovi email s žádostí o informaci, proč mi peníze doposud nepřišly. Nikdo se ovšem opět neozval. Dnes je to již 20 dnů od převzetí odstoupení a stále se nic neděje.
Firma Sepos, pobočka Jihlava (Chlumova ul.), objednávka u Jany Hladíkové, reklamace vyřizována převážně s Veronikou Šťastnou, dveře značky Quatro - povrch lakované, barva bílá, sklo pískované (jedny obyčejné, dvoje posuvné)
Vzhledem k podanému odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace ve stanovené lhůtě požaduji vrácení peněz na můj účet a demontáž dveří a obložek z bytu.
|
Tweet |
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci. Pokud prodávající plnil vadně, porušil tím svou smluvní povinnost. Byla-li porušením této smluvní povinnosti spotřebitelce způsobena škoda, má spotřebitelka právo dožadovat se náhrady této škody.
Zhotovitel díla je povinen přijmout reklamaci a vydat spotřebiteli potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení těchto zákonných povinností může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.