Společnost


COMFOR STORES a.s.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1635Neoprávněně řešená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.12.2013, před 11 lety

Jaroslav Mikuš

Znění stížnosti

U společnosti COMFOR STORES a. s. zakoupil dne 24. 4. 2013 mobilní telefon Samsung Galaxy Note II.
Telefon byl dne 23. 10. 2013 přinesen do pobočky společnosti Comfor Stores z důvodu následujících závad:
1) odlepený displej v levém horním rohu
2) vadné čidlo přiblížení obličeje k displeji (displej se po ukončení hovoru nebo v jeho průběhu odmítal probudit a nebylo možné jej ovládat).

V souladu s §616 odst.3 a odst 4 občanského zákoníku. byla místo opravy požadována vyměna mobilního telefonu za nový kus. K telefonu již nemám důvěru, jelikož projev závad je i znakem špatné jakosti daného kusu a u telefonu, jehož cena i v současnosti činí 13 000 Kč čekám naprostou bezvadnost. Žádost o výměnu jsem v protokolu 2x zcela jasně uvedl.

Společnost Comfor údaje uvedené v reklamačním protokolu zcela ignorovala a nyní jedná z pozice síly. Mobilní telefon mi byl nabídnut pouze opravený. Nebylo se mnou vůbec řešeno, zda budu takto reklamaci akceptovat, byl jsem postaven před hotovou věc. Telefon jsem za takových okolností odmítnul převzít.

Když jsem se obrátil na Českou obchodní inspekci, bylo mi jasně řečeno, že postupuji správně, dle právního zástupce jsem také zcela jasně v právu.

Comfor Stores a.s. ale i nadále trvá na následujícím: vady odlepeného displeje jsem si údajně musel všimnout hned po převzetí a proto tedy tím údajně oni dokazují, že nejde postupovat dle §616.

Toto jejich tvrzení ale hrubě rozporuji a přestože jsme společnost několikrát jak já, tak v současné době i můj právní zástupce jasně upozornili, že je lživé a navíc když telefon nechali svévolně opravit, nemají jak prokázat opak, stále si na něm trvají. Jejich tvrzení je navíc zcela nesmyslné i z právního hlediska. Je zcela irelevantní, zda bych vadu objevil (nebo se projevila) 5 minut po převzetí, 1 měsíc po převzetí nebo v mém případu 6tý měsíc po převzetí. V zákoně je jasně uvedena lhůta 6 měsíců, která je určitou ochrannou lhůtou pro spotřebitele, aby měl šanci takovou vadu nalézt a má práva jsou v dané lhůtě naprosto shodná .

Comfor Stores si tedy zákon vykládá zcela po svém a snaží se jednat z pozice síly.

V tuto chvíli již zřejmě není jiná cesta než soudní a právní zástupce bude nucen podat žalobu.


Produkt

Mobilní telefon Samsung Galaxy Note II


Požadované řešení

Jako řešení požaduji plnění dle reklamačního protokolu, tedy výměnu telefonu za nový kus. Jako variantní řešení nabízím odstoupení od smlouvy spolu s kompenzací ve výší 11 000Kč (současná cena telefonu u společnosti Comfor Stores činí 12 998Kč). Za tuto částku si pořídím telefon nový (samozřejmě u jiné společnosti) a část peněz bude sloužit na úhradu nákladů s reklamací spojených.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2013 14:52, před 11 lety

Do 6 měsíců od převzetí věci se považuje vada za existující již při převzetí, ledaže prodejce prokáže opak. Jedná se o tzv. obrácené důkazní břemeno dle § 616 odst.4 občanského zákoníku. Prodejce by tedy měl prokázat, že věc vadná nebyla.
Do 6 měsíců od koupě věci se tak postupuje podle tzv. rozporu s kupní smlouvou dle § 616 odst.3 občanského zákoníku. V takovém případě má spotřebitel nárok na opravu věci nebo její výměnu za novou. Z těchto variant si volí spotřebitel.
Prodejce by podle tohoto rozporu měl jako znalý zákonů sám postupovat, a také spotřebitele informovat o jeho právech z odpovědnosti za vady (reklamace) dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2014 15:34, před 10 lety

Společnost COMFOR STORES a.s. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.