Společnost


Miluše Vobrubová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16351Odstoupení od kupní smlouvy bez reakce prodejce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.06.2017, před 8 lety

Drahuše Havlíčková

Znění stížnosti

Dne 6. 3. 2017 jsem u prodejce emailem objednala nábytek, za který jsem dne 13.3. 2017 na základě faktur zaplatila kupní cenu v celkové výši 25 146 Kč. Obě faktury byly doručeny emailem. Vzhledem k tomu, že mi objednané zboží nebylo doručeno a stanovený dodací termín uplynul nejpozději dne 30.4.2017, napsala jsem prodejci emailem odstoupení od smlouvy a vyzvala ho k vrácení zaplacené kupní ceny na můj účet č. 231565156/0300. Pro úplnost uvádím, že jsem prodejce v předchozí komunikaci výslovně upozornila na skutečnost, že o pozdější dodání zboží nemám zájem. Prodejce mi na emaily odpovídal neutrálně a vše vyřizoval po telefonu. Věc se má tak, že jsem se hned od začátku ptala prodejce, zda nemá problémy s dodavatelem nábytku,načež mi odpověděl, že ne, nábytek prý bude včas a najednou. V emailu mě pak označili za tu, která vlastně vše zdržovala a odmítala pro nedostatek času nábytek převzít. Ale já jsem hned od začátku upozornila, že chci vše najednou, abych neplatila za poštovné a výnos při každém kusu nábytku zvlášť. Zvlášť jsem chtěla pouze vitrínu, která prý už byla na skladě a domluvili jsme se na přivezení. Hned poté mi volali, že vitrína má skleněné a ne dřevěné police, které jsem chtěla a že budou police reklamovat. Načež se odmlčeli na další tři týdny. Když mi došla trpělivost a napsala jsem odstoupení od smlouvy, přišel mi email:" Na pátek 12.5.2017 jsem objednala dopravce, který Vám v 15 – 15,30 hod přiveze smontované, Vámi objednané zboží na vaši adresu Varnsdorf. Předají Vám faktury se zaplaceným zbožím. Na zboží, které nebude dodáno, bude vystaven dobropis, s tím, že Vám jej zaplatím na Váš účet."
Toto řešení jsem odmítla a trvala na odstoupení od smlouvy, protože pro mě měl význam pouze komplet nábytek, jinak nic.
Poslala jsem odstoupení od smlouvy ještě písemně poštou, doporučeně a s dodejkou. 18.5.2017 byl dopis předán, dodejku mám a od té doby nebyla ze strany obchodu žádná reakce, ani mi nepřišla platba na účet.


Produkt

KON0117 Monte Vitrína Typ 01, 2x Komoda 2 (masiv borovice lak) 1x komoda 5 (borovice masiv lak) 1x prádelník 8015 - (masiv borovice lak) 1x prádelník 8017 (masiv borovice lak) 1x truhla 8870 (masiv borovice lak) 1x 8040 (masiv borovice lak)


Požadované řešení

Vrácení zaplacené kupní ceny 25 146 Kč na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2017 13:57, před 8 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží ve sjednaném termínu. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení. Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.

Pokud bylo odstoupeno od smlouvy, ale prodávající stále nevrací peněžní prostředky, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2017 21:48, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.