Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
K notebooku jsem přikoupil roční záruku navíc. Před dvěma měsící mi v reklamaci vyměnili základní desku, ovšem od té doby nemám aktivované Windows. Znovu jsem reklamoval. 30 denní doba pro vyřízení reklamace uběhla a nyní mi tvrdí, že na vyřízení reklamace mají až 90 dní, což jsem v podmínkách nenašel. Roční záruku mají sjednanou s pojišťovnou BNP Paribas, o čemž jsem neměl tušení a znamená to mimo jiné, že poskytli moje údaje (minimálně jméno, adresu, telefon a email) třetí straně bez mého vědomí.
Na moje emailové dotazy reagují vyhýbavě a odkazují se na podmínky, kde má být 90 denní reklamace zmíněna, ale není.
Zdánlivě banální operace jako aktivace OS (zadání kódu) se vleče měsíc...
aktivovat OS a notebook mi co nejdříve vrátit
|
Tweet |
Uplatnil-li spotřebitel práva z vadného plnění (reklamaci) na vadu, jež se vyskytla na věci v době 24 měsíců od jejího převzetí, je prodávající povinen reklamaci vyřídit ve lhůtě 30 dní od uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků.
Vadu, jež se vyskytla na věci po uplynutí doby 24 měsíců od jejího převzetí, je možné reklamovat pouze v případě, pokud byla sjednána smluvní záruka (z popisu stížnosti vyplývá, že tato smluvní záruka sjednána byla). Podmínky smluvní záruky mohou být ale odlišné od zákonné úpravy, tedy i lhůta pro vyřízení reklamace může být delší. Pokud však odlišná úprava v podmínkách sjednána nebyla, použijí se ustanoví zákona.
Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.