Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#1636Nevyžádaná změna tarifu a lživé informace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2013, před 11 lety

Jitka Ryšavá

Znění stížnosti

Chci reklamovat to, že mi O2:
- nepodali všechny informace o kterých tvrdí, že je poslali,
- ty, které poslali, nejsou platné (avizovaná cena tarifu a skutečná cena tarifu).
V polovině září mi ve vyúčtování přišla informace o změně tarifu, toho jsem si nevšimla. Zaregistrovala jsem až dopis o změně stávajícího tarifu na výhodný tarif O2 Free za 300,- atd. po prozkoumání jsem zjistila, že tarif nechci, není pro tak výhodný jak O2 tvrdí a podmínky, které jsme v lednu sjednávali, na dva roky, nový tarif nesplňuje. Později mi přišla informační sms, že dojde ke změně tarifu po obdržení aktivační sms a to někdy během týdne od 23. - 30. října. V tuto chvíli mi 02 poslalo přes 3 různé kanály informaci o změně tarifu, který jsem už v minulosti odmítla, protože není výhodný jako původní. Když jsem volala na linku O2, 31. října, že mi žádná aktivační sms nedorazila, a od kdy mi bude platit nový tarif, zjistila jsem, že už podle nových podmínek týden volám a smskuji. Když jsem chtěla tarif změnit, bylo mi řečeno, že volám pozdě. O termínu na vyřízení jsem v tu chvíli nevěděla, a proto jsem vyhledala všechny dokumenty ke změně, které mi poslali. O lhůtě na vyřízení přišla informace v tomto znění: Ke změně nedojde dříve než za 31 dní od doručení tohoto vyúčtování. O aktivaci tarifu budete informován formou SMS a od té chvíle budete využívat výhody nového tarifu. Bližší informace o změně a výhodách, které získáte, najdete v dopise, který Vám přijde v následujících dnech, nebo na www.o2.cz/zmenatarifu. Do dne změny tarifu máte také právo zrušit službu bez sankce. Toto chápu tak, že na změnu tarifu mám nejméně 31 dní a to až do chvíle, kdy mi tarif bude změněn. Což pro mě bylo i toho 31. října, protože avizovaná aktivační sms od O2 nedorazila. Proto jsem volala na linku znovu a paní mi řekla, že je pozdě a už s tím nic udělat nemůže a zopakovala mi cenu a podmínky nového tarifu. K mému překvapení nebyla nová cena 300,- jak mi bylo sděleno, ale tarif který jsem měla nově nastavený stál 301 korun. Promiňte mi, ale přestože jde jen o jednu korunu pořád to je lživá informace. Korunu tomu všemu nasadila operátorka, která se se mnou domluvila na novém tarifu FREE+ za 400 za měsíc. S pocitem beznaděje jsem přistoupila na druhý, nový tarif. Požádala jsem o potvrzení toho, co jsme sjednali a nestačila jsem se divit. V telefonu jsme se domluvily na tarif za 400,-, v potvrzovací SMS přišla cena 400,- a v mailu přišla cena za tarif 347,75 měsíčně. V návaznosti na toto jsem podala stížnost na jednání O2.
Po obdržení měsíčního vyúčtování jsem volala znovu na linku O2, abych zjistila, kolik mě skutečně stojí můj nový tarif, protože tento údaj není dohledatelný ani ve vyúčtování, ani v mojeO2.cz. Operátorka byla nepříjemná a kromě toho, že jsem se dozvěděla, že se její kolegyně asi spletla, protože jsme jen lidi, jsem se nedočkala ničeho. Pouze mi bylo sděleno, že stížnost, kterou jsem poslala, byla vyřízena, ale nemůže mi sdělit jak, vyjádření přijde poštou. To, že to nebyla pravda a nic vyřízeno v tu chvíli nebylo už ani neřeším.
Po měsíci přišla odpověď na stížnost od O2 s tím, že jsem já udělala chybu a ozvala jsem se pozdě, a proto mohu tarif změnit, nebo odstoupit po zaplacení sankce. K chybám na jejich straně se nevyjádřila ani čárkou.


Požadované řešení

Chtěla bych mít možnost odstoupit od smlouvy bez sankčního poplatku a omluvu za problémy a jednání způsobené ze strany O2.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2013 14:36, před 11 lety

Poskytovatel služby elektronických komunikací může podmínky smlouvy jednostranně změnit, avšak musí o tom písemně prokazatelně účastníka vyrozumět nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy.
Poskytovatel je rovněž povinen informovat účastníka o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování dle § 63 odst.6 zákona o elektronických komunikacích.
Pokud byla původní smlouva uzavřena písemně, tak změnu takové smlouvy lze učinit pouze písemnou formou dle § 40 odst.2 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.12.2013 14:43, před 11 lety

Pěkný den,
v případě přechodu na tarify FREE je zákazník informován prostřednictvím zákaznické linky a vyúčtování za služby. Jakmile obdrží informaci prostřednictvím faktury, že bude jeho tarif změněn, získává 31 denní lhůtu na odstoupení od stávající smlouvy, bez naúčtování smluvní pokuty. V případě, že jste v této lhůtě od smlouvy neodstoupila, není možné automatickou změnu tarifu, před kterou jsme vás informovali reklamovat a paušál, který jste využívala v minulosti získat zpět.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media
Telefónica Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.12.2013 16:45, před 11 lety


Jitka Ryšavá

Já jsem naivně čekala alespoň omluvu za nejasnosti a lživé informace, místo toho mi omíláte znovu moji chybu, o které vím. Navíc ze zákaznické linky mi nevolal nikdo, až já jsem se tam ozvala. Děkuji Vám tedy za "vstřícný" přístup k dlouholetému zákazníkovi. Pěkné svátky!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2014 15:54, před 10 lety

Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nereakce společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.