Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#16361Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.06.2017, před 8 lety

Marek Chovan

Znění stížnosti

Dobrý den, zakoupil jsem benzínovou sekačku Hecht 543 SX. Před prvním sekáním jsem doplnil palivo a olej dle návodu. Sekačka doslova po pár minutách začala ztrácet výkon. Překontroloval jsem naplnění kapalin, vše bylo v pořádku. Po dalších cca 10ti minutách sekačka klekla. Dne 5.5.2017 jsem ji odvezl na reklamaci do autorizované prodejny s opravnou Hecht, Sebastiniho 6 Držovice. Téměř po měsíci, tj. 2.6.2017 mi volali že oprava sekačky by šla na mé náklady protože jsem včas nenalil olej a motor se zadřel. Já si stojím za tím že jsem olej doplnil včas. Doposud jsem pracoval s několika benz. sekačkama a nikdy jsem podobný problém neměl.


Produkt

Benzínová sekačka Hecht 543 SX


Požadované řešení

uznání reklamace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2017 15:58, před 8 lety

Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebiteli srozumitelně v písemném návodu. V případě porušení výše zmíněné zákonné povinnosti může být prodávajícímu udělena pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud prodávající spotřebitele o způsobu použití věci řádně neinformoval nebo informoval nesprávně, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.6.2017 19:09, před 8 lety

Dobrý den,

V úvodu bychom rádi vyjádřili politování nad vzniklou situací.

Po odborném posouzení naším servisním střediskem, bylo zjištěno poškození ojnice, zadřené na klikové hřídeli a přepálený pístní čep.

Toto poškození vzniklo chybějícím popř. nedostatečným množstvím oleje před uvedením do provozu.
Motor je od výroby promazán ale bez olejové náplně, proto je před uvedením do provozu nutno do výrobku nalít olej dle uživatelského manuálu.
Proto i jak uvádíte, tak sekačka postupně ztrácela výkon a to v důsledku chybějícího potřebného množství oleje, kdy postupně docházelo k zadření motoru. Postupně proto, že jak uvádíme výše, motor je od výroby promazán takže nedojde k okamžitému zadření. Nelze jej však provozovat bez olejové náplně.
Poškozené díly jsou přepálené, k čemuž by nemohlo dojít pokud by byl olej v motoru dle uživatelského manuálu. Zbytky oleje které byly v motoru by museli vykazovat změnu vzhledu vlivem běhu motoru, zahřátím atd.. Zbytky oleje v motoru nevykazují výše uvedené změny.
Přikládáme fotodokumentaci poškození.

Věříme, že přijmete s pochopením, že na takovéto poškození nelze požadovat záruční opravu. Proto byla vystavena cenová nabídka na opravu s uvedeným odůvodněním.

S pozdravem,
Hecht Motors

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2017 08:42, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2017 10:21, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.