Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zřídila jsem si odběr levnějšího plynu u společnosti Energetické centrum, to v roce 2013 přešlo pod Bohemia energy. První faktura Bohemia energy činila 4472Kč, což je pro mne příliš velká suma. Platím měsíčně zálohy 1300Kč a když jsem měla doplácet za odběr plynu, činila částka max. 1000Kč. Volala jsem na BE, kde mi řekli, že mi naúčtovali ještě k mému tarifu Pohoda nějakou asistenční službu(údajně něco jako pojištění domácnosti). O asistenční službě však ve smlouvě a ani na faktuře nemám ani zmínku, nepodepsala jsem žádnou změnu ve smlouvě ani nic podobného. Datum splatnosti faktury bylo 3.12.2013, z BE mi volali ať částku do 15.12.2013 uhradím. Dne 29.11. jsem odesílala dopis s žádostí o reklamaci vyúčtování a oddálením data splatnosti, jediná reakce, která z BE přišla byla, ať částku uhradím. Nevím jestli je můj postup správný a co víc můžu udělat pro to, abych zaplatila pouze to, co jsem protopila. Postup jsem konzultovala i v občanské poradně. Chtěla bych se vyhnout zbytečným sankcím za nedodržení splatnosti a také případnému předání vymáhání částky exekutorovi. Je mi 80let a jediný kdo mi hodně pomáhá jsou mé děti. Děkuji za pomoc Rachtavová
Chtěla bych zaplatit pouze to, co jsem protopila, žádné služby navíc platit nechci.
|
Tweet |
V případě, že je uzavřena smlouva uzavřena písemně, je možné ji dle § 40 občanského zákoníku měnit pouze písemně, jinak je změna neplatná. Zároveň smlouva o takových asistenčních službách je smlouvou novou a vyžaduje souhlas obou smluvních stran. Zároveň dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele je dodavatel povinný s kompletním ceníkem služeb spotřebitele seznámit.
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že nejsou uvedeny bližší údaje týkající se zákaznického účtu, není možné prověřit situaci, kterou popisuje paní Rachtavová. Prosím o doplnění identifikace a obratem bude poskytnuto vyjádření, případně se spojíme s klientem.
Děkuji za spolupráci.
S pozdravem
Monika Schneiderová
Hodnocení:
Komentář: Doposud nebyl problém vyřešen, firmě trvá vyjádření, poplatek musel být uhrazen pod hrozbou exekutorem. Vše je vleklé, obávám se, že již nemáme sil tuhle problematiku řešit, pomalu se smiřujeme s tím, že jsme přišli o peníze. Varování pro ostatní občany: po telefonu nic nepotvrzujte, chtějte vše písemnou formou a důkladně čtěte malé písmo. Nejlépe - držte se osvědčených firem u kterých jste, ty nové jsou problematické.
V tomto případě doporučujeme spotřebiteli zaslat ještě společnosti údaje týkající se zákaznického účtu, aby mu společnost mohla poskytnout vysvětlení.
Obecně reklamace vyúčtování nezakládá odložení splatnosti faktur. Zároveň ale nelze bez soudního či správního rozhodnutí nařídit exekuci a vyhrožování takovým postupem by mohlo být sankcionováno pro porušení § 4 exekučního řádu.