Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si odběr energií u společnosti LAMA. Jelikož jsem tuto smlouvu řádně vypověděla, přišla mi faktura na žárovky ve výši 1815,- Kč.Jelikož jsem nechtěla mít žádné oplétačky, tak jsem po ústní domluvě začala splácet po menších částkách s tím, že jak zaplatím, žárovky mi zašlou zpět. Tyto žárovky mi dovezl nějaký muž a dal mi s nimi papír na podpis, že jsem je převzala.Až doma jsem přišla na to, že to tak není. Žárovky jsem zabalila a poslala zpět.V říjnu loňského roku jsem žarovky doplatila, ale peníze nikde a žárovky taky nikde.Chtěla bych to vyřešit - tudíž ať mi zpět pošlou ty žárovky - o peníze nemá smysl asi žádat.
Vrácení žárovek
|
Tweet |
Jakmile spotřebitelka od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je povinna vrátit žárovky (z popisu stížnosti však vyplývá, že spotřebitelka již zboží vrátila).
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitelka má nárok na to, aby užila své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitelku od užití jejího zákonného práva odradit.
Pokud spotřebitelka již zaplatila neoprávněně účtovaný poplatek, je vhodné společnost vyzvat k vydání bezdůvodného obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Nebude-li společnost na výzvu spotřebitelky reagovat, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Návrh na zahájení řešení sporu může spotřebitelka podat nejpozději do 1 roku od chvíle, kdy uplatnila svůj nárok u podnikatele poprvé. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.