Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#16395Poškozeni telefonu při reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 27 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2017, před 8 lety

Martin Vlasák

Znění stížnosti

Dobrý den. Podávám stížnost na firmu Vodafone.
Dne 3.5.2017 jsem předal na prodejnu Vodafonu v OC Flora v Praze telefon Iphone 7 k reklamaci z důvodu softwarové závady. Přístroj byl převzat pracovnicí Vodafonu a byl vystaven protokol o převzetí.
Dne 8.5.2017 jsem byl kontaktován z této prodejny s tím,že ze servisu bylo nahlášeno že telefon je ohnutý a tudíž se nejedná o opravu záruční a oprava bude stát něco přez 11tisíc a zda s tím souhlasím.

Oznámil jsem jim,že s tím nesouhlasím,protože telefon jsem ohnutý neměl. Při přebíraní do opravy na prodejně byl telefon řádně prěkontrolován (pracovnice telefon několikrát otáčela a velice pozorně si jej prohlížela a žádné ohnutí neviděla. Znovu opakuji telefon ohnutý nebyl! Byl vystaven předávací protokol kde je uveden stav telefonu při převzetí a o žádném ohnutí tam není ani zmíňka.

Dostavil jsem se na prodejnu ve snaze řešeni této situace. Pracovnicí prodejny jsem byl po celou dobu přesvědčován,že telefon byl jistě ohnutý už dříve a že jsem si toho nevšimnul. Informoval jsem jí o tom,že telefon při převzetí na prodejně byl v pořádku a ona mně odkázala na manažera prodejny.

Manažer mi zdělil,že neni pochybení na straně Vodafonu protože nemohli odhalit ohnutí při převzetí a jak mám postupovat dále. Buď si telefon převzít a být spokojený,nebo si tel převzít a jít ho reklamovat někam do Apple nebo napsat reklamaci na Reklamační oděleni Vodafonu. Nic jiného se stím dělat nedá,nebo spíše nechtěl se tím dále zabývat.. Telefon jsem si odmítl převzít,protože je poškozený.

Dal jsem si telefon na reklamaci se softwarovou závadou a vrátil se mi nejen neopravený,ale jestě poškozený. Způsobená škoda je přez 11 tisíc a nikdo to nehodlá řešit.

Kontaktoval jsem reklamační oddělení Vodafonu a dostal odpověd že reklamace se zamitá protože dle odborného posudku z autorizovaného servisu jsem telefon užíval v rozporu s pokyny výrobce. Je to výsměch protože při předávání do servisu telefon ohnuty nebyl a tudíž jsem si ho neohnul sám. Vodafone se brání že neni v jejich možnostech odhalit ohnutí a celé se to snaží zamést pod koberec. Ohnutí nemohli odhalit když žádné nebylo.
Nikdo se mnou nechce rešit že došlo k ohnutí v době kdy byl telefon u nich.


Produkt

Iphone 7 IMEI 353804086003777


Požadované řešení

Opraveni telefonu nebo výměna telefonu na náklady toho kdo zodpovída za tuto situaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2017 09:10, před 8 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (převzetí věci do reklamačního řízení). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné poškození) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Bude-li podnikatel trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít telefon a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs). Dříve než-li spotřebitel kontaktuje Českou obchodní inspekci doporučujeme vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození věci došlo, zda-li by mohlo být případné ohnutí telefonu zjevné při přijímání věci do reklamace a další ryze odborné otázky. Pokud dá znalec spotřebiteli za pravdu, může pak spotřebitel nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.6.2017 10:51, před 8 lety

Dobrý den, pane Vlasáku,

podle Vámi uvedených údajů jsem dohledal reklamaci a musím proto napsat, že jde o naše konečné stanovisko. Kolegové z Reklamačního oddělení se věcí zabývali a poskytli Vám vyjádření Vodafonu, ze kterého také citujete. Naši prodejci v prodejnách nejsou odborně proškoleni k tomu, aby rozpoznali závadu telefonu, od toho je pak autorizovaný servis výrobce. Pokud se tedy nejedná o zjevnou závadu, nemohou ji do protokolu uvést.

Je mi líto, že reklamace nedopadla podle Vašich představ.

Přeji hezký den.

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.6.2017 13:18, před 8 lety


Martin Vlasák

Dobrý den pane Ullmane.

Pochopil jsem,že Vodafone má věc za ukončenou a proto jsem psal zde. Nejde mi o to,že zaměstnanci nejsou školeni na rozpoznání závady,ale o to že telefon nebyl poškozen při přijetí do servisu a teď ZJEVNĚ poškozený je. Jste už čtvrtý člověk který se mně snaží přesvědčit o tom,že telefon ohnutý byl a stále mi odpovídáte proč nebyla vyřízena reklamace. Já se ptám proč je teď telefon ohnutý když předtím nebyl??? Nemám ani představu zda teď vůbec funguje.

Děkuji Vlasák Martin

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 19:55, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.