Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vlastním 2 poukazy k odběru zboží v celkové hodnotě 300,- Kč pořízené v hypermarketu Albert v Jindřichově Hradci, Jáchymova 838. Poukazy platily do 31.5.2017. Vzhledem k nemoci jsem nemohla nákup zboží v daném termínu realizovat. Dne 1.6.2017 - tedy 1 den po ukončení platnosti mně již nákup za tyto poukazy nebyl umožněn. Hlavní pokladní obchodu v JH i infolinka centrály Ahold mi sdělily, že už je použít nelze. Je v pořádku, že si firma tímto způsobem moje peníze přivlastnila?
Poukaz k odběru zboží a služeb v hodnotě 100 Kč a Poukaz k odběru zboží a služeb v hodnotě 200 Kč
Prodloužení platnosti odběrních poukázek, popř. výměna za nové.
|
Tweet |
Platnost poukázek se obecně řídí datem, které je na nich vyznačeno. Pokud se s prodejcem nedohodne spotřebitel na prodloužení platnosti, práva spotřebitele uplynutím data na poukázkách bohužel zanikají. Takto se v minulosti vyjádřila i judikatura. Například Nejvyšší soud České republiky judikoval v rozsudku sp. zn. 33 CDO 1956/2007, který říká: "samo časové omezení možnosti použít kupón na úhradu ceny vybraného zboží či služeb není způsobilé přivodit spotřebiteli újmu.
Nicméně obchodník musí spotřebitele o platnosti voucheru, dárkového poukazu informovat, nejlépe vyznačením platnosti. Je zde však ještě možnost aplikace ustanovení § 1813 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, tedy jsou zakázána ujednání, která zakládají v rozporu s požadavkem přiměřenosti významnou nerovnováhu práv či povinností v neprospěch spotřebitele. Toto ustanovení by bylo možno aplikovat například v případě, kdy by byla platnost poukazu velmi krátká, například v řádu dnů, případně by u obchodníka nebyl k dispozici žádný sortiment zboží k nákupu a nebyla by tedy možnost dárkovou poukázku uplatnit.
Pokud povinnost prodloužení platnosti voucheru neplyne z podmínek sjednaných s prodejcem (např. z všeobecných obchodních podmínek), nárok na vrácení peněz z důvodu propadnutí voucheru nevzniká.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.