Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16403Innogy mobil mi vykradl kredit a neumožňuje mi odchod k jinému operátorovi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.06.2017, před 8 lety

Martin Kirschner

Znění stížnosti

Společnost Innogy mi vykradla kredit na sim kartě, kterou u nich mám tím, že mi každý den automaticky zapínala a vypínala datový balíček. Pokaždé mi od nich přišla SMS: ,,Zapnuli jsme vám datový balíček a odečetli 25 Kč" a poté ,,Vypnuli jsme vám datový balíček" a následující den to začalo všechno nanovo, až mi vykradli celý kredit.

Napsal jsem jim email, kde jsem si stěžoval na toto jednání. Paní na emailu mi nabídla jako kompenzaci, že mi pošle novou sim kartu s kreditem. Když ale zjistila, že od Innogy neodebírám energii, tak mi v podstatě řekla, že jim za to ani nestojím aby mi tu novou simku s kreditem poslala a řekla, že mi nic nepošle.

Rozhodl jsem se, že od tohoto operátora odejdu a tak jsem volal na tu jejich zákaznickou linku. Mluvil jsem s automatem, který mi řekl, že pokud chci přejít k jinému oprátorovi, tak mám zmáčknout 5 s tím, že mi do zítřka pošlou sms, kde bude číslo potřebné pro přechod k jinému operátorovi. Samozřejmě, že mi nic neposlali.

Stavil jsem se proto osobně na jejich zákaznickou pobočku v Ostravě a tam mi slečna za přepážkou řekla, že to se mnou nemůže řešit a že si mám zavolat na jejich zákaznickou linku a řešit to přes jejich automat. To jsem odmítl, jelikož už jsem tam volal a bez výsledku. Pak mi řekla, že mám zavolat živému operátorovi. To jsem odmítl taky, jelikož jejich zákaznická linka je zpoplatněna (opravdu český unikát mezi operátory) a já nemám kredit s tím, že si ho nemíním znovu nabíjet, jelikož jsem si nepřišel nabýt kredit, ale přejít k jinému operátorovi. Navíc by mi tento kredit opět vykradli.

Co se týče toho vykradeného kreditu, tak jsem od slečny za přepážkou slyšel různé výmluvy, proč mi byl vykraden kredit.

Jednou řekla, že mi to můj vlastní mobil sám od sebe aktivoval, což jsem odmítl, jelikož mobil sám od sebe nic aktivovat nemůže, navíc jsem poté dostal nový mobil, kde problém pořád přetrvával.

Pak změnila výpověď a řekla, že jsem si to musel sám nastavit v administraci innogy mobil, což jsem popřel, jelikož jsem do teď nevěděl, že vůbec taková administrace existuje a nemám důvod do ní chodit, když si jenom dobíjím kredit. Zajímavé je, že ani v té jejich administraci není možnost odejít k jinému operátorovi, což mi slečna ukázala.

Opravdu pokud Innogy neumí jinak podnikat, než tak, že musí okrádat své zákazníky, tak ať raději ani nepodnikají. Díval jsem se zde na vasestiznosti.cz a rozhodně to není první stížnost na společnost Innogy, která se přjmenovala z RWE (proč asi?).


Produkt

Innogy mogil - dobíjecí kredit


Požadované řešení

Pošlete mi konečně to číslo, abych mohl odejít k jinému operátorovi. Můj telefon je 735 422 520. V opačném případě to míním dál řešit přes český telekomunikační úřad.

Žádám finanční kompenzaci (ne novou sim s kreditem) za vykradený kredit 200 Kč + náklady za čas strávený touto reklamací a ušlý zisk. Výši finanční kompenzace si určete sami. Nicméně pokud řeknete, že na žádnou finanční kompenzaci nemám právo, nebo řeknete něco ve smyslu, že mi uznáváte 10 Kč, pak budu zvažovat soudní žalobu. Nedovedete si představit kolik nervů, času a peněz jsem kvůli vám ztratil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2017 18:46, před 8 lety

Společnost, která v souvislosti s uzavřenou smlouvou používá pro komunikaci se spotřebitelem veřejnou komunikační službu, nesmí použít takovou službu, jejíž využití by pro spotřebitele znamenalo účtování vyšších cen, než je běžná cena hovoru. Společnost tedy nemá povinnost provozovat bezplatnou zákaznickou linku. Volání na zákaznickou linku však nesmí být dražší, než je běžná cena hovoru. V opačném případě se společnost dopouští správního deliktu, za který jí od Českého telekomunikačnímu úřadu hrozí pokuta ve výší až 1 000 000,- Kč.

Společnost je taktéž povinna zajistit, aby každý účastník, který o to požádá, si mohl ponechat své telefonní číslo, popřípadě čísla, z rozsahu číslovacího plánu, nezávisle na podnikateli, který službu poskytuje. Pokud by tak neučinila, dopouští se opět správního deliktu, za který může být pokutována.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Uplatnil-li spotřebitel reklamaci, společnost je povinna ji vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme se rozhodli stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.