Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Podobně jako dalším zákazníkům mi byla ze strany Vodafone jednostranně zvýšena platba za tarif z 299,50 Kč na 347,50 Kč. Oznámení o zvýšení ceny jsem neobdržel, při telefonátu na Vodafone linku mi operátorka sdělila, že se tato informace nachází na 3. straně jednoho z předchozích vyúčtování a že tím jsem byl upozorněn na změnu, ke které jsem se nevyjádřil a proto platí nová cena.
Taky se pokoušela zvýšení ceny nesmyslně omlouvat vyššími náklady na údržbu starých tarifů!!!
Myslím, že mají smlouvy záměrně uzavřené ne na cenu tarifu, ale na minimální útratu, takhle mohou libovolně zvyšovat cenu pro jakýkoliv tarif, aniž se zákazník může bránit - minimální útratu musí vždy zaplatit.
Jejich hlavním cílem není spokojený zákazník, ale profit za každou cenu.
V tomto kontextu je název služby Business Fér 599 výsměchem.
Business Fér 599
Vrátit cenu na původní hodnotu, ale po odpovědích na podobné dotazy myslím, že zvítězí jejich nenažranost nad korektností vůči zákazníkům :-(
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. změna ceny za službu), je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti. Smlouvu na dobu určitou lze sice vypovědět kdykoliv, společnost ale může po spotřebiteli žádat zaplacení úhrady ve výši až jedné pětiny zbývajícího paušálu.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Dobrý den,
je mi líto, že Vás změna ceny překvapila. Jak sám píšete, informovali jsme o tom s měsíčním předstihem ve Vyúčtování a přes Můj Vodafone. Abychom mohli naše služby i nadále poskytovat v dobré kvalitě, musíme postupně rušit staré tarify a nahrazovat je novými. Vaše současná nabídka je spojená se starými tarify, které plošně ukončujeme. Přesto se snažíme pro Vás udržet tento Váš výhodný tarif, a tak jsme museli přistoupit k úpravě ceny. Úpravu ceny jsme se snažili udělat co nejmenší.
Pokud už na Vašem čísle došlo ke změně ceny, můžete od smlouvy odstoupit za standardních podmínek - s doúčtováním zbývajícího závazku. Jak postupovat při výpovědi smlouvy, píšeme v Centru péče na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/postup-pri-zruseni-smlouvy/.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Po kratším hledání jsem našel toto upozornění – bylo drobným písmem na 3. straně vyúčtování :-)
"Abychom mohli naše služby i nadále poskytovat v dobré kvalitě, musíme postupně rušit staré tarify a nahrazovat je novými. - volně přeloženo "když už na vás nemůžeme vydělat tolik, kolik chceme, tak zdražíme". Je zvláštní, že když přijde platba o den později, už přijde výhružná SMS, ale když zvednou cenu za tarif, vůbec se tím neobtěžují. Podle množství stížností na toto téma vidím, že to byl záměr, jak vyrazit ze zákazníků s výhodnými smlouvami víc peněz. Jinými slovy "Milý zákazníku, krásně jsme s tebou vyj*bali, ale ty s tím nemůžeš nic dělat, tak plať a neotravuj."
Pro mě je řešení jasné: s tak neseriozní firmou, jako je Vodafone, už nechci mít nic společného, všechna svá telefonní čísla při nejbližší příležitosti převádím ke konkurenci.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.