Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:713
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#16407Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.06.2017, před 8 lety

MArtina Špinettiová

Znění stížnosti

dne 4.4.2017 AAA Praha jsem si zakoupila vůz Citroen C4 Picasso .Po prvním hezkém dnu ( 6.4.2017)jsem zjistila že nefunguje klimatizace a vozidlo odvezla hned ten víkend do autorizovaného servisu . Tam zjistili , že vozidlo má prasklý chladič a vyteklá chladicí kapalina. Dále je komplet zničený filtr pevných částic... a vozidlo bez něj vlastně na silnice nesmí...(dle nových platných norem). Nechala jsem si udělat kompletní servisní zprávu i s rozpočtem na náhradní díly a práci. oprava za min... 60 000.- Kč. Vše jsem odvezla reklamovat do AAA. Zamítnuto... Ohrazují se předávacím protokolem... ale i tom protokolu je chyba... a to , že u výfukového systému je prázdná kolonka a tudíž o chybě věděli již při prodeji. Klimatizace je podle předávacího protokolu standartní funkce... asi se mám ve vedrech potit...standart. Naštěstí si platím právní pomoc a vše jsem již předala firmě Global a čekám na přidělení právníka. Nevím jak jinak řešit vzniklou škodu. Podle jiných komentářů ... vždy bez výsledku.

MŠ.


Požadované řešení

Požaduji zaplatit opravy a nebo podle zákoníku § 597 slevu z ceny věci.
K krajním případě odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2017 19:30, před 8 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitelka nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitelka uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitelky by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitelku na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitelka žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitelka od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka také požadovat přiměřenou slevu.

Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitelku příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.6.2017 16:21, před 8 lety

Vážená paní Špinettiová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.6.2017 16:56, před 8 lety


MArtina Špinettiová

dobrý den ,
jedná se o vozidlo 8U97056 vin : VF73D9HC8DJ740765

Děkuji Špinettiová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.7.2017 17:16, před 8 lety

Vážená paní Špinettiová,
mám informaci, že kolegové Vás kontaktovali s nabídkou řešení. Věřím tak, že vše dopadlo k oboustranné spokojenosti.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2017 07:51, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2017 13:57, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.