Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 20 |
dne 4.4.2017 AAA Praha jsem si zakoupila vůz Citroen C4 Picasso .Po prvním hezkém dnu ( 6.4.2017)jsem zjistila že nefunguje klimatizace a vozidlo odvezla hned ten víkend do autorizovaného servisu . Tam zjistili , že vozidlo má prasklý chladič a vyteklá chladicí kapalina. Dále je komplet zničený filtr pevných částic... a vozidlo bez něj vlastně na silnice nesmí...(dle nových platných norem). Nechala jsem si udělat kompletní servisní zprávu i s rozpočtem na náhradní díly a práci. oprava za min... 60 000.- Kč. Vše jsem odvezla reklamovat do AAA. Zamítnuto... Ohrazují se předávacím protokolem... ale i tom protokolu je chyba... a to , že u výfukového systému je prázdná kolonka a tudíž o chybě věděli již při prodeji. Klimatizace je podle předávacího protokolu standartní funkce... asi se mám ve vedrech potit...standart. Naštěstí si platím právní pomoc a vše jsem již předala firmě Global a čekám na přidělení právníka. Nevím jak jinak řešit vzniklou škodu. Podle jiných komentářů ... vždy bez výsledku.
MŠ.
Požaduji zaplatit opravy a nebo podle zákoníku § 597 slevu z ceny věci.
K krajním případě odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitelka nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitelka uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitelky by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitelku na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitelka žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitelka od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka také požadovat přiměřenou slevu.
Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitelku příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Vážená paní Špinettiová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
dobrý den ,
jedná se o vozidlo 8U97056 vin : VF73D9HC8DJ740765
Děkuji Špinettiová
Vážená paní Špinettiová,
mám informaci, že kolegové Vás kontaktovali s nabídkou řešení. Věřím tak, že vše dopadlo k oboustranné spokojenosti.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.