Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30. 12. 2016 bylo v prodejně Superdry Centrum Chodov zakoupeno zboží (pánská mikina) v celkové výši 1 925,- Kč. Po prvním vyprání se na výrobku projevil defekt, přesněji spodní část se vytáhla do zvonu. Zboží bylo tedy okamžitě reklamováno s datem 31. 3. 2017. Dne 24. 4. 2017 bylo na prodejně k dispozici písemné Vyjádření k reklamaci, kde bylo uvedeno, že na výrobku nebyla shledána žádná výrobní vada nebo vada materiálu a z tohoto důvodu se tedy reklamace zamítá, ovšem bez doložení znaleckého posudku popřípadě odborného vyjádření, kde by bylo jasně uvedeno, na základě čeho tak bylo rozhodnuto. Dále bylo ve vyjádření uvedeno, že pro naši spokojenost nám nabízí výměnu zboží za nové. Tuto nabídku jsme na základě e-mailové komunikace formou písemného Odstoupení od smlouvy s datem 10. 5. 2017 neakceptovali, neboť se jednalo o odlišné zboží od toho, které bylo předmětem reklamace. Žádali jsme, buďto vrácení finanční hotovosti ve výši v jaké bylo reklamované zboží zakoupeno, anebo dodání nového, nicméně totožného. Uvedené Odstoupení od smlouvy bylo opětovně, v tomto případě formou doporučené korespondence, odesláno s datem 16. 5. 2017 na adresu prodejny Superdry – Centrum Chodov sídlící na Praze 4, bohužel dosud bez jakékoli odpovědi, či vyjádření ze strany prodejce.
Pánská mikina Superdry, GYM TECH ZIPHOOD - black Mens, Size XL, M20005PM, 131548, CA: 59944
Vrácení finanční hotovosti
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud by prodávající reklamaci zamítl, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.