Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 7.8.2016 jsem zakoupil u výše uvedené společnosti Alza.cz telefon značky Xiaomi Redmi Note 3 16GB. Dne 11.5.2017 jsem telefon zanesl na jednu z poboček Alzy stím, že se mi z boční strany telefonu udělala vyboulenina. Pracovník pobočky toto uvedl do protokolu a poslal telefon do servisu. Po 3 týdnech mi dorazil e-mail od společnosti Alza a v e-mailu bylo psáno.
"záruční oprava zamítnuta z důvodu mechanického poškození a z důvodu neodborného zásahu do zařízení. Porušené pečetě výrobce. Zadní kryt je mechanicky poškozený od prohnutí telefonu a rovnání zpět. CN na výměnu zadního krytu je 950 Kč včetně poštovného. Uvedená cena je včetně DPH".
Reklamace této události mi byla zamítnuta z důvodů porušení pečetě uvnitř telefonu a byly mi zaslány fotografie, kde u fotografie je vidět hodně znehodnocený jeden šroubeček který byl i zoxidovaný.
Pro zákazníka, který telefon využívá běžným způsobem přijde šokující, když mu dorazí takováto zpráva. Nemám žádnou informaci o tom jak bych se do telefonu dostal a nemám zapotřebí zasahovat do svého zařízení, když mé zařízení je v záruční době.
Nakupuju u Alzy hodně dlouhou dobu, vždy jsem byl se vším spokojen, proto mě tato záležitost překvapila.
Mobilní telefon Xiaomi Redmi Note 3 16GB zlatý (Sériové č. 860887034994995)
Vyřídit událost v rámci záruční doby. V případě upřesnit, z jakého důvodu, když jsem zakoupil nové zařízení je možné že byly porušeny pečetě nového výrobku.
Pokud se prokáže, že mi byl výrobek prodán již v takovém stavu, žádám o případné vyřízení buďto výměnou za nový výrobek případně vybrání nového telefonního zařízení.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost by neměla automaticky spojovat porušení pečeti se zásahem spotřebitele. I kdyby spotřebitel přístroj otevřel, jeho pouhým otevřením by neměl přijít o záruku. I kdyby tato podmínka byla obsažena v reklamačním řádu, byla by považována za neplatnou. Pokud se jedná o vadu, která nebyla způsobena vnějším zásahem spotřebitele, prodávající je povinen ji v rámci záruky bezplatně odstranit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.