Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem v Brně v Baumaxu drtič větví za 2490Kč, který v záruční době přestal fungovat a 10.4.2017 byla ve společnosti Baumax zaevidována tato reklamace. Reklamační formulář jsem vyplnila dle instrukcí a dodala jsem, že nesouhlasím s výměnou zboží a žádám vrácení peněz na účet.
27.4.2017 byla reklamace uznána s tím, že mám zaslat číslo účtu. Číslo účtu jsem vyplnila a napsala jsem znovu, že žádám o vrácení peněz na účet v plné výši.
dlouho nic
7.6. mi přišly doporučeně poukázky v plné výši s dopisem kde se psalo: Zasíláme poukázky v hodnotě 2500 Kč jako část kompenzace, zašlete nám číslo účtu, a my vám zašleme zbytek hodnoty 0 Kč.
7.6. jsem volala na reklamační oddělení, kde mi bylo sděleno, že je to v pořádku, že baumax má zákonné právo vydávat poukázky jako náhradu za reklamaci a že nakoupením v baumaxu jsem s těmito podmínkami souhlasila. A že mohu poukázky uplatnit do 3 měsíců například v Olomouci, kde je Baumax stále.
Domnívám se, že toto jednání je jednoznačně nekalou praktikou a že Baumax na takové jednání ve skutečnosti právo nemá.
Může mě opravdu Baumax takto nutit, abych do třech měsíců jela na vlastní náklady do jiného města udělala tam nákup za 2,5 tis, pokud nechci o peníze přijít úplně?
Může vůbec Baumax náhradu za uznanou reklamaci řešit až po dvou měsících?
Drtič větví OK GS2400-40
Vrácení peněz na účet v plné výši
|
Tweet |
Nelze-li uznanou vadu výrobku odstranit opravou, má zákazník právo požadovat dodání nové věci bez vad. Dodaním nové věci (a tedy výměnou zboží) se rozumí dodání věci totožné s věcí reklamovanou. Pokud není dodání nové věci možné, může kupující od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li od smlouvy a neuplatní-li právo na opravu nebo dodání nové věci, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Žádné jiné alternativy pro nápravu vadného plnění zákon neuvádí, není proto možné kupujícího nutit k převzetí dárkové karty, poukázek na nákup zboží či přijetí jiného způsobu řešení.
Dle § 1814 písmene a)občanského zákoníku se zvláště zakazují ujednání, která vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění. K takovému nepřiměřenému ujednání se nepřihlíží, ledaže se jej spotřebitel dovolá.
Před zahájením soudního sporu doporučujeme spotřebitelce zaslat (nejlépe doporučeně s dodejkou) prodávajícímu tzv. předžalobní výzvu podle § 142a občanského soudního řádu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.