Počet nahlášených stížností: | 73 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 21.4.2016 jsem zakoupil v Prodejně Sportisimo obuv - viz. podrobnosti o produktu.
Dne 12. 5. 2017 jsem obuv reklamoval, neboť se prodřely paty, které mi ničili ponožky a odíraly kůži.
30.5.2017 mi byla reklamace zamítnuta s vyjádřením:
"Obuv přišla se zavázanými tkanicemi. V důsledku nazouvání obuvi bez použití obuvnické lžíce - nášlapem na hrany svršků v patách - došlo k prodření vnitřních podšívek a deformaci svršků v patních částech bot. Při výběru sportovní obuvi je zvlášť nutní dbát na to, aby zvolený typ, číslo a tvar přesně odpovídal Vašim potřebám..."
Příčinou vniku defektů je mechanické poškození. Nejedná se o výrobní vady.
Reklamační dobu nelze zaměňovat s životností výrobku, tj. dobou, po kterou při správném používání a ošetřování může vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho používání vydržet."
Stačí, když se nějaká paní podívá z okna a takto reklamaci zamítne?
Přece si kupuji obuv na nohu, ne o X čísel menší, či větší... Při výběru obuvi jsem dbal na velikost, typ, číslo i tvar tak, aby přesně odpovídala mým potřebám. Chci se zeptat, zda mám nárok ještě na nějakou obranu, jelikož jsem obuv nakoupil 21. 4. 2016 – vzhledem k tomu, že se jedná o letní/jarní obuv, tak je doba užívání krácena zimním a podzimním obdobím. Celkově jsem tedy obuv používal: část dubna 2016, květen 2016, červen 2016, červenec 2016, srpen 2016, září 2016 a část dubna 2017, zaokrouhleně tedy 6 měsíců (ne každý den!).
Předem děkuji za odpověď a radu.
S pozdravem,
M. Ambruzík
Skechers STATUS, Pánské lifestylové boty (64629 - 2202048723)
Výměna zboží.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Po opětovném přezkoumání reklamačním oddělení Sportisimo byla reklamace uznána a byly mi vráceny peníze v plné výši."
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.