Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 16.01.2017 jsem zakoupil v Alze tablet značky Lenovo TAB 2 A10-30 Pearl White. První reklamce proběhla 3.3.2017 pro samovolné vypinání a sekání systému. Reklamce proběhla v pořádku, provedena oprava, obnovení továrniho nastavení.
Nicméně zmíněné potíže přetrvávaly dál a postupem času s vyšší četností. Druhá reklamace 28.4.2017......A stále čekáme na jakékoli vyjádřeni, či řešení reklamace.
Dne 31.6.2017, tedy po uplynutí stanovené lhůty, jsme odeslal doporučený dopis o odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřizení reklamace, způsob řešení: vrácení peněz. Opět bez reakce.
Dnes 6.6.2017 - telefonická komunikace s operátorem call centra, kde mi bylo přislíbeno vyřešení mého požadavku ještě tentýž den... Nestalo se tak.
Dne 7.6.2017 - opět telefonická komunikace s operátorem call centra, kde mi bylo přislíbeno vyřešení mého požadavku ještě tentýž den... Nestalo se tak.
Jaké další kroky tedy mohu učinit????
Lenovo TAB 2 A10-30 Pearl White
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.