Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost X-Energie fakturuje za 2,5 měsíce a celkovou spotřebu 13kWh částku 3.249,-Kč (tedy cca 250,- Kč/kWh) a doporučuje mi abych část této spotřeby požadoval po následném odběrateli. Mohu doložit stavy předávacích protokolů:
rozdíl počáteční stav vs koncový stav:
EAN1: .....6010438XX, tedy elektroměr č. 10743499XX T1=0 T2 = 0
EAN2: ......6025284XX, tedy elektroměr č. 10205515XX T1=5 ,T2= 8
tedy za 2,5 měsíce byla spotřeba celkem v VT(T1)= 5 a NT (T2)= 8 kWh
Ve vyúčtování jsou nesmyslné stavy "odhadem", přesto že i ČEZ Distribuce potvrzuje dodané protokoly a mnou udávané stavy.
X-Energie posílá reklamaci na ČEZ Distribuci - ten ji však zamítá a uvádí že smlouva nenabyla vůbec účinnosti (protože jim X-Energie nedodala co měla)
Fakturovanou výši 3.249,- reklamuji a opakovaně považuji vyúčtování jen na energii kterou jsem reálně spotřeboval dle protokolů, na místo uznání mi přichází vymahačský dopis od REDOGAN kde mám zaplatit dalších 1.290,- poplatek za správu, 184,- úroky z prodlení,...který mne má zřejmě zastrašit, obsahující slova Exekutor, Náklady řízení, soudní a exekuční náklady... - vše mohu doložit.
Celý problém vznikl tím že X-Energie nedodala do ČEZ Distribuce včas plné moci od předchozího odběratele a tedy formálně smlouva nenabyla účinnosti a běžel tam pro mne nevýhodný tarif. Až když jsem já začal řešit po 2,5 měsíci převod na dalšího odběratele, začala hledat kdo jim rozdíl za jejich pochybení zaplatí.
Požaduji jen řádné vyúčtování za období kdy jsem odebíral a ve množství které jsem odebíral dle tarifu, který jsem si objednal, nebo pokud připustíme fakt že smlouva nenabyla účinnosti, protože podmínkou účinnosti je zaevidování na ČEZ Distribuce, k čemuž nedošlo - stornování celé fakturace.
Dále omluvu a stažení od vymahačské společnosti.
|
Tweet |
Nesouhlasil-li spotřebitel s vyúčtováním elektřiny, postupoval správně, když uplatnil reklamaci. Reklamace vyúčtování distribuce elektřiny musí být vyřízena do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Vypořádání rozdílu v platbách způsobeného nesprávným vyúčtováním distribuce elektřiny nebo nesprávným měřením dodávek elektřiny musí být provedeno do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, je-li reklamace posouzena jako oprávněná. Za nedodržení výše uvedených lhůt poskytne provozovatel distribuční soustavy spotřebiteli náhradu ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
V případě, že reklamace byla zamítnuta a spotřebitel s tím nesouhlasí, je vhodné se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.eru.cz/informacni-centrum/oddeleni-ochrany-spotrebitele.
Pokud spotřebiteli vznikla škoda v souvislosti s tím, že společnost nedodržela svou smluvní povinnost, můžete spotřebitel žádat po společnosti náhradu této škody.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.