Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#16441Nepojízdnost auta čtvrtý den od zakoupení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
08.06.2017, před 8 lety

Adriana Fojtáchová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 20.5.2017 jsem si koupila auto - Škoda Superb 2,5l VIN:TMBAG3U479006052 v AAA Auto v Brně, kde jsem měla zkušební jízdu, při které mi prodejce tvrdil, že se toho nemusím bát, vychvaloval auto a mluvil o vlastní zkušenosti s tímto typem vozidla.
Při zkušební jízdě jsem byla informovaná o nefunkčním parkovacím čidlu a zakodovaném radiu (kdy prodejce říkal, že se po hodině odblokuje samo, což se samozřejmě nestalo).
Později jsem si všimla, že nesvítí jeden xenon,led pásek na zrcátku, zadní světlo, dále mi bylo řečeno že auto bylo "ťuklé" zboku a má přelakované dveře, následně podle protokolu auto po havárii. Na závadu světel mě nikdo neupozornil, ale bohužel jsem později zjistila, že v předávacím protokolu to bylo napsané a díky tomu, že text překryli druhým papírem a řekli "tady podepište" jsem si toho nevšimla.

Čtvrtý den po zakoupení auta (23.5.) jsem jela s plně obsazeným autem a před křižovatkou se z auta začalo strašně kouřit, sedadla začala na plno hřát a zrcátka se samy klopit. Všechen dým šel dovnitř, protože jsme měli zapnutou klimatizaci. Černý dým uvnitř auta, rozpálené sedačky a velký zápach něčeho spáleného mě donutil zastavit na hlavní komunikaci před křižovatkou, všichni jsme s kašláním vystoupili a vypnula jsem motor. Po chvíli kouř přestal, ale již jsem se neodvážela znovu startovat, tudíž jsem zavolala na asistenční linku povinného ručení, které mi bylo sjednáno, kde mi následně pán oznámil, že na služby a odtah nemám nárok, později se zjistilo, že je to díky tomu, že tohle vozidlo bylo za poslední rok 2x ODTAŽENO !
Zkoušela jsem volat odtahové služby v okolí, kde v jednom autorizovaném servise mi řekli, že mi to auto nevezmou, protože s áčkama mají špatnou zkušenost, takže dál jsem volala tak 7x do Áček, kde mi každý akorát řekl, že je mu to velmi líto a že mě chápe a až po 5-ti hodinách se mi konečně podařilo dovolat pánovi a ten mi navrhl další postup a řekl, že když reklamaci uznají budu mít na výběr vrácení peněz, opravu anebo výměnu, bohužel už bylo pozdě a auto mi neměl kdo odtáhnout, takže muselo blokovat provoz až do druhého dne.

Druhý den jsem auto nechala odtáhnout na vlastní náklady do autorizovaného servisu, kde vyčíslili opravu na cca 45 tisíc Kč. Závada dle technika z aut. servisu vznikla v důsledku zadření kompresoru klimatizace, který byl nedávno měněn za kompresor z vrakoviště laickým způsobem a hlavně všechna data ohledně téhle závady byla smazána z řídící jednotky, aby se nedalo zjistit kdo a kdy to měnil !
Technik z autorizovaného servisu Škoda sám řekl, že se jedná o skrytou závadu o které bazar musel vědět. Podle pána prodejce bylo auto kromě běžného opotřebení úplně v pořádku.
Díky tomu, že mi nikdo nechtěl říct žádný postup jsem auto musela odtáhnout až druhý den, tudíž jsem si musela vzít volno v práci.

Při telefonátu mi pan Handlíř z reklamačního oddělení slíbil, že celá situace bude vyřešena během 5-ti pracovních dní s tím, že celou situaci budou pečlivě projednávat.
Papíry s dokumentací a protokoly ze servisu byly odeslány na reklamační oddělení minulý týden a pořád se mi nikdo neozval ani s žádným potvrzením o převzetí, vůbec s ničím.

Po dohodě s právníkem požaduji slevu z kupní ceny, na kterou mám dle zákona nárok, jelikož se vada projevila čtvrtý den od koupě a auto je zcela nepojízdné.


Požadované řešení

Tímhle žádám společnost o vyřešení problému ke spokojenosti obou stran a ušetření obou stran dalších právnických kroků, jelikož skrytá závada je zde evidentní a auto které já jsem koupila jako plně pojízdné nemůže vydržet jezdit necelých 200 km a ohrožení zdraví zde radši ani nezmiňuji.

Děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2017 09:08, před 8 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Prodávající odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud spotřebitele na ně neupozornil (tzv. skryté vady), nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo o běžné opotřebení.

Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud by společnost uplatněnou reklamaci zamítla, je na místě porada se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu z výše uvedených se jedná.

Co se týče prověření chování některých zaměstnanců společnosti, při důvodném podezření spotřebitele, že při prodeji vozů používají zakázané nekalé obchodní praktiky, tak v této oblasti disponuje svěřenou pravomocí Česká obchodní inspekce. Se svým podnětem se může spotřebitel obrátit právě na tento dozorový orgán (http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.6.2017 16:21, před 8 lety

Vážená paní Fojtáchová,
mám informaci, že reklamace byla posouzena a kolegové Vás budou kontaktovat s nabídkou. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.6.2017 10:01, před 8 lety


Adriana Fojtáchová

Dobrý den, ano až dnes ráno se mi podařilo se s nimi spojit, 2 dny jsem opakovaně volala do AAA.
Nabídli mi třetinu částky na opravu, jako "projev dobré vůle" s čímž absolutně nesouhlasím, dále uvedli, že je to opotřebovaností auta, bohužel mám v ruce protokol od technika, kde je jasně uvedené že za poruchu může špatná oprava (která podle technikem odhadované doby byla provedena u vás a dále byla nelegálně smazána z řídící jednotky) kompresoru a ne stáří vozidla.
Jelikož i tak by mě oprava vyšla na 30 tisíc po TŘECH DNECH užívání vozidla, takže i nadále trvám na zaplacení celé částky opravy, jelikož to byla skrytá závada vozu o které dle servisu škoda firma musela vědět.

Dále mi bylo slíbeno, že se celá situace vyřeší během pěti pracovních dní.
Auto je nepojízdné od 23.5. ! Reklamace byla firmou převzatá 2.6. !

Pro shrnutí
- již měsíc mám nepojízdné auto
- částka která mi byla nabídnutá by pokryla sotva třetinu nákladů na opravu, kdy auto bylo pojízdné 3 dny a chyba nebyla v opotřebovaní, což je zásadní.
- uhradila jsem náklady na odtah a to ještě do vzdáleného servisu, protože nejbližší mi auto nechtěl vzít z důvodu špatné zkušenosti s vašimi vozy, takže jsem uhradila odtah na vlastní náklady !
- z přístupu firmy jsem zklamaná, celá záležitost se táhne o mnoho déle, než mi bylo slíbeno, z původních 5-ti pracovních dní jsme na 14-ti pracovních a to celá záležitost není ještě vyřešena protože dle obchodního zákoníku mám nárok na slevu z kupní ceny ve výši ceny opravy.

Věc nadále projednávám se svým právníkem a následně budu podnikat další kroky, protože jak už jsem zmínila, závada nevznikla stářím součástek, jak v rozhodnutí píšete.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.7.2017 17:17, před 8 lety

Dobrý den,
společnost trvá na nabízeném způsobu řešení reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2017 08:25, před 7 lety

Jelikož společnost trvá na zamítnutí reklamace a nemá nic, co by již doplnila, stížnost uzavíráme. Spotřebitelce doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Spotřebitelka může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné dohledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.