Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16448Jak podat výpověď smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.06.2017, před 8 lety

Jiří Jiráček

Znění stížnosti

Dobrý den,
ze zvědavosti jsem se zaregistroval na stránku jenjednanoc.cz. Po několika dnech jsem se rozhodl, že to byla chyba, seznamka nefunguje a chtěl jsem vypovědět smlouvu, neboť jsem si zaplatil členství. Podle smlouvy se dá smlouva vypovědět posláním faxu na určitě číslo. Když jsem to zkoušel, nešlo to, příjemce si nepřeje dostávat faxy. Obávám se, že z účtu se mi budou nadále odebírat peníze. Všiml jsem si, že na stránce vasestiznosti.cz je hodně případů podobných jako já. Odkazujete na uchování konverzace atd. Jak si můžu uchovat poslání faxu? Posílám ho přes internet, kdy při pokusu o zaslání vyskočí stránka, že došlo k chybě a uvedená firma nechce dostávat faxy. Mám tedy vyfotit tu stránku? I když tam není uveden datum ani čas?


Produkt

jenjednanoc.cz


Požadované řešení

Bylo by právně v pořádku poslat jim mail, že vypovídám smlouvu ( mail psaný česky ? ) a zablokovat jejich účet, aby mi již nadále nebrali peníze? Neboť jsem měl smlouvu na 996kč na 3 měsíce, kde mi měli účtovat 332kč za měsíc, ale oni si vzali 996kč během první platby, takže bych jim neměl být nic dlužen, je to tak? Děkuji za jakoukoli odpověď. Případně mě můžete kontaktovat na mailu: ji123321r@seznam.cz. Ještě jednou děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2017 14:19, před 8 lety

Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.

V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem. Zaslání e-mailu by mělo být dostačující (z e-mailu by mělo být zřejmé, kdo jej odesílá a jaké smlouvy se týká (uvést např. přihlašovací údaje); jsou-li webové stránky společnosti v českém jazyce, může spotřebitel i výpověď zaslat v tomto jazyce; z důvodu předběžné opatrnosti je taktéž možné k e-mailu přiložit výpověď přeloženou strojově (prostřednictvím on-line překladače) do anglického jazyka).

Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat (+ pořídit např. print screen obrazovky počítače, ze kterého bude zřejmé, že se spotřebitel pokoušel výpověď zaslat i prostřednictvím faxu). Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu. Spotřebitel má rovněž možnost zablokovat svůj platební účet proti odchozím platbám vyžádaných ze strany společnosti.

Má-li spotřebitel důvodné podezření na podvodné jednání ze strany společnosti, lze uvědomit orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2017 16:23, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.