Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po 4 měsících od zakoupení hodinek (Festina 16489/5) z nich vypadla korunka (kolečko k nastavování času). Reklamace nebyla uznána z důvodu nesprávné manipulace. Byla mi nabídnuta NEreklamační oprava za 590 Kč + 35 Kč poštovné.
Opravu jsem odmítla, jelikož si nejsem vědoma nesprávné manipulace s korunkou. Jelikož se jedná o vadu, která se projevila do 6 měsíců, domnívám se, že korunka trpěla nedostatkem (vadou) již v okamžiku převzetí (koupě). Žádala jsem o prokázání mechanického poškození z mojí strany znaleckým posudkem.
Vyjádření společnosti Brasty:
na žádost o vyhotovení znaleckého posudku Vám, bohužel, nemůžeme vyjít vstříc. Znalecký posudek je natolik nákladná záležitost, že se u těchto typů závad nevyplatí realizovat. Navíc nejsme povinni takový posudek nechat zpracovávat.
Naše rozhodnutí o zamítnutí reklamace z důvodu mechanického poškození vychází ze závěrů našeho technického oddělené, které má bohaté zkusenosti s obdobnými případy způsobenými nesprávnou manipulací. Je nám velice líto, že pro Vás nemáme příznivější zprávu, ale rozhodnutím našeho technického oddělení jsme si naprosto jisti. Hodinky Vám budeme v nejbližších dnech expedovat zpět na Vaši adresu v původním stavu.
Dále jsem trvala na nestranném vyjádření třetí osoby. Již jsem nedostala odpověď a hodinky mi byly zaslány zpět.
hodinky Festina 16489/5
uznání reklamace a oprava hodinek na náklady prodejce
|
Tweet |
Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Nebude-li ani po předložení znaleckého posudku ve prospěch spotřebitele, možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.