Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v prosinci 2016 jsem zakoupila na slevovém portálu Nakupvakci.cz voucher na Luxusní wellness pobyt pro dva v hotelu Slovan v Jeseníku v hodnotě 2999,-kč. Číslo voucheru: NAK00548xwrdxam. Při rezervaci termínu pobytu v hotelu 2.1.2017 mi bylo sděleno že, voucher slevovým portálem nebyl uhrazen a proto není možné pobyt využít, jedině podud si pobyt zaplatíme. Ale to jsme odmítli. Zároveň mi bylo sděleno že, slevový portál Nakupvakci.cz ukončil činnost.
Voucher na služby č: NAK00548xwrdxam
Požaduji vrácení celé částky 2999,-kč
|
Tweet |
V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitelka a hotel, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.
Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Tím, že si spotřebitelka objednala ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebitelce povinnost zaplatit, což učinila a hotelu vznikla povinnost ubytovat spotřebitelku a splnit dohodnuté služby. Spotřebitelka může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat hotel a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.
Hotel nesl rizika spojená s prodejem ubytování přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitelka nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohla uplatnit. Povinností spotřebitelky ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což bylo splněno. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Nebude-li hotel ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.