Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje zkušenosti s internetovými obchody obecně jsou výborné a proto jsem některé nároky doposud nijak neuplatňoval, i když na ně má spotřebitel právo, zvláště pokud prodejce vlastně neudělal nic špatného a pouze jaksi nese riziko.
V tomto případě však byl nákup výrazně horší od samého počátku a když zboží po několika týdnech přišlo polofunkční, informoval jsem prodejce mailem a poslal na reklamaci. Asi po měsíci se mi balíček vrátil zpět s tím, že nebyl vyzvednut, což nebylo zde až tak moc překvapivé a spíše zapadalo i do zkušeností ostatních. Nakonec jsme se s prodejcem domluvili a poslal jsem znovu, reklamace byla tentokrát v pořádku vyřízena a obdržel jsem nový plně funkční výrobek. Protože jsem však za něj zaplatil celkem třikrát poštovné (dvakrát za jednu reklamaci), přihlásil jsem se o proplacení jednoho poštovného, což se mi nejeví jako veliký požadavek, jestliže prodejce ignoroval převzít vrácené zboží a musel jsem posílat opakovaně. Proplacení poštovného však bylo zamítnuto.
Pro úplnost - místo toho byla nabídnuta sleva na další nákup.
Náhradní LED dioda 3 Bulb pro svítilny Maglite Nite-Ize (LED Upgrade). Náhrada žárovečky u svítilny Maglite za LED. U vadného výrobku svítily pouze dvě LED ze tří.
Proplacení poštovného za reklamaci, tentokráte obojího, je-li nárok. Jde o docela malé částky, ale protože jsem už četl více stížností na tento obchod, mohlo by to přimět prodejce dodržovat také platná pravidla. Co se týká sortimentu, je obchod jistě dobrý.
|
Tweet |
Dle § 598 občanského zákoníku má kupující nárok na proplacení nákladů spojených s reklamací. Prodejce má povinnost reklamaci v místě sídla nebo provozovny převzít. Pokud tak neučiní, odpovídá za škodu způsobenou porušením své právní povinnosti.
Subjekt Krejza Pavel se rozhodl nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.