Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#16477Zamítnutá reklamace dronu se špetkou mystifikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2017, před 8 lety

Tomáš Tolar

Znění stížnosti

Dobrý den,

začátkem května jsem se před delší zahraniční cestou vydal na "rychlé polétání" vybít obě baterie dronu, abych je neskladoval nabité. Při prvním letu po chvilce došlo patrně k nějaké závadě a indikační světla se trvale rozsvítila bíle namísto zelené a dron přestal být ovladatelný (nejedná se o ztrátu signálu ani slabou baterii, v tom případě světla svítí červeně a dron sám přistane; bílá barva není ani popsána v manuálu, význam, tedy závadu čidel, jsem zjistil až později na Internetu). Dron prakticky přestal reagovat na podněty z ovladače a začal odlétat jedním směrem. Toto se mi ještě chvíli dařilo korigovat, jelikož reagoval alespoň na otáčení, a držet ho tak v kruhu. Po chvíli se ale začal naklánět na bok, což mělo za následek jeho odlet vysokou rychlostí neznámo kam.

Po tomto incidentu jsem kontaktoval obchodní podporu s tím, jak takovýto případ řešit. Pan Josef Zuček mě instruoval, abych donesl ovladač na reklamaci s tím, že z něj bude vyčtena příčina závady a servis situaci zhodnotí. To jsem po návratu ze zahraničí udělal.

Reklamace byla následně promptně zamítnuta s tím, že bez dodání samotného dronu není možné provést diagnostiku. Toto rozhodnutí mi připadá účelové vzhledem k předmětu reklamace a nemožnosti splnit tuto podmínku. Další zarážející moment je ten, že se letový záznam rovněž ukládá v aplikaci v připojeném iPhonu, tento log si však nikdo nevyžádal, což mě vede zpět k zamýšlení nad tím, jak moc objektivně tuto situaci někdo posuzoval.

Firmu jsem kontaktoval se stížností a žádostí o přehodnocení situace, na mé připomínky ovšem nikdo nereaguje.

Mimo jiné by mě zajímal názor třetí strany, dTestu, kdo je v této situaci v právu, kdy zboží de facto zaniklo..

Děkuji a přeji pěkný den
Tolar


Produkt

Xiro Xplorer V + náhradní baterie (1ks) - HRAa8079


Požadované řešení

Jako adekvátní reakci si představuji výměnu za jiný kus, nevadí mi ani výměna za použitý, který má prodejce v nabídce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2017 15:31, před 8 lety

Pokud zboží zaniklo, bude složité prokázat, zda bylo vadné nebo ne. Má-li spotřebitel stále příslušenství k věci, může toto příslušenství posloužit jako důkaz (důkazem může být i uvedený letový záznam), že věc byla vadná nebo nebyla.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení (z příslušenství není možné určit, zda věc vadná nebyla), je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2017 10:59, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.