Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
22.5.2017 jsem se obratil pres datovou schranku (ID datove zpravy: 471074556) na Lenovo s timto dopisem ( viz nize ) a zatim jsem neodrzel zadnou odpoved.
Lenovo Technology B.V.
Jankovcova 1603/47a
17000 Praha 7, CZ 22.5.2017
Věc: Odmítnutí záruční opravy
Dobrý den,
obracím se na Vás požadavkem na prověření správnosti následujícího reklamačního postupu:
- 13.2.2017 jsem reklamoval závadu v záruční době ( konec záruky byl 27.2.2017 ) takto:
„při naklánění horního výka se ztrácí obraz na displeji“
- 7.3.2017 jsem obdržel notebook a servisní protokol zpět
- 22.5.2017 jsem reklamoval, že závada „při naklánění horního výka se ztrácí obraz na displeji“ se projevuje opět. Servisní pracovník mi odmítl tuto reklamaci na minulou reklamaci přijmout. Zjistil jsem, že mnou nahlášená závada ze dne 13.2.2017 nebyla opravována a že tehdy došlo jen k přehrání operačního systému a dotažení nějakých šroubků a proto ji nemohu nyní reklamovat. Na novou záruční opravu nemám nárok protože je notebook už po záruce.
Domnívám se, že pokud by byla závada opravena pořádně hned napoprvé nedostal bych se do těchto potíží a že mám nárok na reklamaci minulé reklamace. Prosím o posouzení správnosti takového postupu.
Přikládám kopii faktury, dodacího a záručního listu a servisního protokolu.
S pozdravem
Miroslav Daněk
Lenovo Support ID [|#071270#754509#461013f#|], notebook: Lenovo B50-45, S/N: CB32165454
Oprava jiz jednou reklamovane zavady = opakovana stejna zavada.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající a to i v případě, pokud je k vyřizování reklamací určena třetí osoba (například výrobce nebo servisní středisko). Všechny nároky z vadného plnění je proto nutné směřovat na osobu, u které byla věc zakoupena.
Má-li spotřebitel pochyby, že jeho reklamace byla vyřízena řádně, jelikož vada přetrvává, je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.