Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#16500Doplňkové služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.06.2017, před 8 lety

Vojtěch Holub

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 5.6.2017 jsem byl zakoupit vůz VW PASSAT v Auto Esa ve Štěrboholech. Při podepisování smluv mi byl pánem, který se mnou papíry vyřizoval, hozen na stůl papír "Doplňkové služby Standard". Pána jsem se přímo ptal, zda jsou tyto služby povinné a že o ně NEMÁM v případě možnosti zájem. Bylo mi odpovězeno, že služby jsou povinné(přidávány) ke každému autu. Od Esa jsem si sliboval seriozní jednání a proto jsem ani nečekal, že by mi takto mohlo být lháno přímo při podepisování smluv do očí. Jelikož jsem automobil chtěl, služby jsem zaplatil. Tehdy jsem, ale ještě nevěděl, že služby jsou dobrovolné. Prakticky jsem byl donucen služby zaplatit i když jsem o ně neměl zájem. Tyto služby mi však nedali spát a na vašem webu a po zkušenostech známých jsem nalezl odstavec, kde píšete "V případě, že má kupující zájem o doplňkové zákaznické služby, které Auto ESA nabízí, budou kupujícímu účtovány podle platného ceníku". O služby jsem, ale zájem neměl a na místě jsem řekl, že je nechci. Rád bych touto cestou poprosil Auto Esa o řešení této věci. Pokud bych o služby zájem měl nepsal bych tuto stížnost.
S pozdravem,
Holub Vojtěch


Produkt

Doplňkové služby standard - auto esa


Požadované řešení

Rád bych, aby mi byla částka za služby, které od Auto Esa nechci, vrácena v plné výši. Pokud nebude Auto Esa ochotno vrátit tuto částku, prosil bych o navrhnutí jiného adekvátního řešení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.6.2017 11:11, před 8 lety

Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.

Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.

Není-li doplňková službu zahrnuta v kupní smlouvě, pak se na tuto situaci vztahuje § 1817 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas.

Pokud byl při nabízení služby sdělen spotřebiteli zaměstnancem společnosti nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele prování Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.6.2017 15:45, před 8 lety

Vážený pane Holube,

Při nákupu vozu a doplňkových služeb došlo patrně k nedorozumění, nebo chybné interpretaci této služby. Nákup doplňkových služeb je totiž doplňkovou možností a rozhodně nelze koupi vozu podmiňovat nákupem těchto služeb. Informace o obsahu a ceně služeb jsou vyvěšeny v každé provozovně i na našich internetových stránkách. Nechcete-li doplňkové služby využívat, pošlete prosím žádost o navrácení příslušné částky na email: reditel@autoesa.cz, kde s Vámi bude domluven další postup

Patrik Spurný
Auto ESA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.6.2017 17:41, před 8 lety


Vojtěch Holub

Dobrý den,
hned 13.6.2017 jsem napsal žádost o vrácení příslušné částky na email reditel@autoesa.cz. Prozatím bez odezvy. Prosím o řešení. Děkuji.
S pozdravem,
Holub Vojtěch

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 19:57, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.