Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#16512Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2017, před 8 lety

Lucie Doskočilová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 28.3.2017 jsme prvně reklamovali Tablet PC ASUS Transformer Book T300FA z důvodu špatného kontaktu mezi tabletem a dockem a také pískání a hřání nabíječky č. reklamace ASRE17091263. Reklamace byla kladně vyřízena co se týče kontaktu, vyjádření servisu ohledně nabíjení: „Nabíjení i zapínání je již v pořádku, adaptér je v pořádku, pískání se v servise neprojevilo, zahřívání je v normě.“ Navíc byl přeinstalován BIOS, což jsme nepožadovali.
Doma jsme zjistili, že tablet místo výdrže baterie 10 hodin, kterou měl před podáním do reklamace (zkoušeno celý den na přednáškách nebo jednáních), má najednou výdrž 2 a půl hodiny a začal se sekat. Před tím to nedělal.

PC jsme tedy 20. 4. 2017 vzali a odnesli zpět na reklamaci č. reklamace ASRE17110761.
Po nějaké době vyšlo z Alzy vyjádření, že reklamaci zamítají a za cca 1700 Kč nám můžou vyměnit baterii, která má kapacitu pouze 17% a přehrát systém, ve kterém údajně běžely dva antiviry.Což jsme odmítli a doplnili vyjádření. Vyřizovala to s námi nějaká referentka, která nám napsala, že servis si na svém trvá - odpověď trvala 14 minut, takže předpokládáme, že nikoho ani nekontaktovala. Když jsme pohrozili, že to budeme řešit dále, přišlo vyjádřen servisu mimo jiné : „po dodatečném ověření dle upřesňujících informací zákazníka, měníme původní posouzení. 
Problém není způsoben ztrátou kapacity baterie, ale základní deskou. MB budeme měnit záručně.“ Reklamace vyřízena.
Doma jsme PC opět zapnuli a k našemu nemilému překvapení se nenabíjel ani kapacita baterie nebyla v původním stavu, i když byla o cca hodinu vyšší. V reklamačním protokolu bylo uvedeno, že při dalším problému máme pořídit videozáznam a ten uložit na plochu pc před reklamací. Což jsme udělali.

22. 5. 2017 byl PC opět podán k reklamaci pod č. ASRE17139129.
Za 14 dní přišlo opět zamítavé vyjádření, že problém je v baterii (před tím se servis vyjádřil, že je nabíjení a výdrž v pořádku), nyní kapacita cca 80% (což by nebyla ztráta o 7,5 hodiny). Když jsme znovu sepsali jak vypadala veškerá vyjádření servisu, která se neshodují se závadou, která najednou vznikla (pochybuji, že baterie je najednou s kapacitou dole o více než tři čtvrtiny během 14 dnů, co byla v servisu), a že s tímto nesouhlasíme a žádáme přezkoumání a vyřízení problému záruční opravou, bylo nám za 4 minuty zasláno vyjádření Alzy, že servis si na svém trvá. Opět ke kontaktování nemohlo dojít. Takže vlastně náš problém vyřešila referentka, která náš PC nikdy ani neviděla.

Tímto incidentem jsme velice znechuceni, protože jsme si jisti, že problém nemůže být v baterii, ale musí být jinde - jednou z možností je přeinstalace BIOS, která baterii nějakým způsobem "požírá". V naší domněnce nás utvrzuje i předchozí vyjádření servisu.
Bohužel to není naše první špatná zkušenost s Alzou a naše důvěra v tuto společnost totálně klesla. Na reklamaci jsme dali úžasný pc, který jsme vychvalovali, kde to jen šlo, jen byl problém ve vadném kontaktu. Vrátil se nám nepoužitelný přístroj.

Toto je již druhý velký problém při řešení reklamace s touto společností, tenkrát jsme se zařekli, že už nikdy více. Nakonec daný produkt jinde neprodávali, tak jsme si řekli, že to ještě jednou zkusíme. Opět jsme si naběhli a velmi nás to mrzí. Budeme rádi za jakýkoliv vstřícný krok, ale už v něj ani nedoufáme.

S pozdravem,
Lucie Doskočilová


Produkt

Tablet PC ASUS Transformer Book T300FA 64GB + dock s 1TB diskem,


Požadované řešení

Nejlépe nový kus.Byli jsme s přístrojem velmi spokojeni.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2017 10:09, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2017 17:15, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.