Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na radu obchodníka jsem v obchodě zakoupila nabíječku ke svému počítači Apple Macbook Pro. Nabíječka nebyla orignální od Apple, nicméně mi byla prodána jako kompatibilní s mým počítačem, a ještě s ujištěním, že s nabíječkou problémy nebývají a že má dvouletou záruku.
Po měsíci užívání nabíječka přestala fungovat. Sama se odpojovala ze sítě (to jest vypínala), a co je horší, vypínala také násilně můj počítač (s plnou nabitou baterií), který jsem pak musela znovu zapínat. Když se tomu stalo asi 5x ze dne na den, nabíječku jsem přestala používat ze strachu z poškození mého počítače a jelikož byla sobota (obchod zavřený) a já potřebovala pracovat, došla jsem si di Apple obchodu pro originální nabíječku. S tou problém není.
V pondělí jsem ihned zašla nabíječku reklamovat s tím, že bych nejraději dostala peníze nazpět, protože nabíječku jsem si mezitím již pořídila a tuto neoriginální už nechci ani zkoušet. Společnost ale možnost vrácení peněz nenabízí - pouze výmenu za stejný produkt, anebo nový nákup v hodnotě vráceného zboží. Nežiji v Čechách, momentálně nic kupovat nepotřebuji, a tak mi toto řešení nevyhovuje.
Několikrát jsem se domáhala příznivějšího řešení ze strany společnosti, ale bohužel marně.
nabíječka k Apple Macbook Pro retina
Vrácení peněz na ůčet. Pokud opravdu není zbytí, pak voucher použitelný v delší době než nabízený jeden rok - nežiji v Čechách a sem se vracím velmi sporadicky.
|
Tweet |
Odstoupit od kupní smlouvy je možné v případě, pokud nelze vadu odstranit opravou, výměnou součásti nebo dodáním nové věci. Pokud je tedy v silách prodávající vadu napravit těmito způsoby, nárok na odstoupení od smlouvy spotřebitelce nevznikl.
Odstoupit od smlouvy je možné rovněž v případě, pokud spotřebitelka nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
Na žádost společnosti stížnost opět otevíráme. Společnost má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.
Dobrý den,
mrzí nás, že i přes všechny snahy nebyla naše zákaznice spokojená.
V úvodu stížnosti píše naše zákaznice, že nabíječka nebyla originální od Apple. Jendalo se o nabíječku v kvalitě A, nikoli o originální kus. Naši zákazníci si mohou vybrat, zda si koupí kus v kvalitě A nebo si připlatí za kus originální. Vše je srozumitelně popsáno na našich webových stránkách, aby nedošlo k nedorozuměním.
Zkusíme teď v krátkosti popsat proces reklamace. V případech prokázáné vady u zakoupeného zboží dochází k vyměně vadného kusu za kus nový. Může se však stát, že si náš zákazník stejné nebo podobné zboží zakoupí jinde, nemá tedy o nový kus zájem. Chápeme to, proto se snažíme vyřešit situaci příznivěji pro zákazníka. Nabízíme možnost zakoupit jiné zboží ve stejné nebo vyšší hodnotě. Poukázky (vouchery) v takových případech nevystavujeme.
V konrétním případě paní Fleischerová, která neměla zájem o nový kus ani o jiné zboží, bylo domluveno vystavení poukázky v hodnotě reklamovaného zboží. Platnost voucheru je jeden rok, delší doba platnosti není z technických důvodů možná, jeden rok je tedy maximum.
Doufáme, že si zákaznice stihne vybrat jiné zboží do skončení platnosti poukázky.
S přáním krásného dne
tým AppleMix
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.