Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nereagování na podání žádosti od Odstoupení od Kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace.
1.reklamace-přijetí 20.3.2017; ukončení 5.4.2017
2.reklamace-přijetí 21.4.2017; ukončení 4.5.2017
3.rekklamace-podání 14.5.2017 - dosud nereagováno
Důvod nevyřešených reklamací: Chrastění reproduktoru, špatné rozumění
V autorizovaném servisu (Palladium) bylo sděleno: jde o signální závadu, nutno provést kalibraci signálních hodnot. Tu nelze provést, neboť tento konkrétní výrobek NENÍ URČEN pro český trh.
Samsung S5611 black, v autorizovaném servisu (Palladium) bylo sděleno, že je nutno provést kalibraci signálních hodnot, kterou však tento servis nemůže provést. neboť tento přístroj NENÍ URČEN PRO ČESKÝ TRH
Odstoupení od Kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace a vrácení peněz na můj (firmě sdělený ) účet
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry reklamace a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat, nikoliv věc opět reklamovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Případ, kdy dovezené zboží nepochází od oficiálního distributora pro Českou republiku a českému spotřebiteli je prodán výrobek určený původně pro jiný než český trh není v rozporu s právními předpisy.
Obecně platí, že jakmile zboží splní nutné náležitosti pro uvedení na trh v jednom státě Evropského hospodářského prostoru (tedy země Evropské unie spolu s Norskem, Islandem a Lichtenštejnskem), nic nebrání ani jeho prodeji v České republice. Pokud by však součástí kupní smlouvy bylo ujištění, že se jedná o zboží z české distribuce a následně by se ukázalo, že tomu tak není, mohl by spotřebitel v souladu s ustanovením § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., namítat prodejci tzv. nesoulad jakosti při převzetí a odstoupit i od kupní smlouvy.
I zboží z tzv. šedého dovozu je možné reklamovat, jsou na něj poskytovány stejné záruční lhůty, jako na zboží pocházející z české distribuce. Zboží je však nutno reklamovat přímo u prodejce, síť autorizovaných servisů není povinna takové zboží přijímat.
Telefon je naprosto v pořádku, po celou dobu trvání reklamace byla v přístroji používána naše firemní SIM karta, ze které se denně vyřídili desítky telefonátů.
trvám na:
„Odstoupení od kupní smlouvy (fa: 173 00177) pro překročení lhůty k vyřízení reklamace“ a to pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace, která se považuje za podstatné porušení Kupní smlouvy. Na základě toho mně vyplývá právo na odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace na základě paragrafu 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb občanského zákoníku v platném znění.
Reklamace byla podána 20.3.2017 a byla neoprávněně zamítnuta, neboť byla tato uznána při následné („2.reklamaci“), a to výměnou telefonní jednotky při naprosto identickém popisu vady při první a následné reklamaci. V důsledku čehož nelze považovat tuto následnou reklamaci za 2.reklamaci, ale za rozporování reklamace první. Z toho vyplývá, že běžela tato (první) reklamace od 20.3.2017 do 4.5.2017, čímž došlo k výraznému překročení zákonné lhůty 30 dnů podle paragrafu 19, odst 3 zákona č. 634 /1992 zákona o ochraně spotřebitele.
Trvám na respektování práva na „Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace“ a vrácení kupní ceny na můj bankovní účet č.: 0111013103/0800 a to nejpozději do 15 dnů ode dne doručení „Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace“ V případě, že finanční prostředky nebudou v uvedeném termínu vráceny, bude tato skutečnost považována za bezdůvodné obohacování vaši společnosti a věc bude předána k dalšímu řízení (včetně sankčnímu) České obchodní inspekci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Vážený pane Mandíku,
Vaše odstoupení od kupní smlouvy je nedůvodné, přístroj je naprosto v pořádku (byl odzkoušen několik dní) a zákonná lhůta pro vyřízení reklamace rovněž nebyla překročena, reklamaci jsme přijali 18.5. a ukončená byla 13.6.
Telefonní jednotku jsme Vám dne 4.5. vyměnili za nový kus na základě dobrých vztahů.
Prosím o vyjádření dTestu k mému výše uvedenému stanovisku ze dne 21.6.2017 v 11.26 z akcentem na skutečný důvod mého trvání na Odstoupení od KS:
tj. překročení lhůty reklamace podané 20.3.2017 a přijetí opraveného mobilního přístroje (jak vyplývá z reklamačního listu přístroj byl skutečně opravován) dne 4.5.2017. (Vyřízení následné reklamace, kterou jsem podal dne 18.5.2017 a na základě doporučení dTestu odmítl převzít, není předmětem této stížnosti).
Děkuji
Nesouhlasí-li spotřebitel s výsledkem reklamace, měl by závěry reklamace rozporovat, nikoli věc opět reklamovat (následně již nelze prokázat, že se vada na věci během první reklamace skutečně vyskytovala a odstraněna nebyla).
Pokud spotřebitel uplatní novou reklamaci, počíná běžet reklamační lhůta opět od počátku. K marnému uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace tedy nedošlo.
Stížnost přeřazujeme na společnost, jež má možnost na vývoj případu reagovat.
Stížnost spotřebitele byla minulý týden předána právnímu oddělení, které bude v dané věci postupovat dle právního řádu a o výsledku bude pan Mandík informován.
Hodnocení:
Komentář: Co si mám myslet o pomoci poradců DTestu? Všechna moje vyjádření byla nadiktována a já je pouze, přesně podle jejich pokynů napsal. Tak mi to připomíná české přísloví o tom, že pravá ruka neví co dělá ruka levá. Jinými slovy, kdyby mně nebylo takto poraděno, do ničeho bych se nepouštěl. A ještě dodatek - dnešní vyjádření DTestu (po 12 dnech od mého posledního vyjádření) bylo až na můj dnešní dotaz na paní K., zda se ještě bude DTest k věci vyjadřovat...