Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#16522Nedodání/ztracení balíku do ciziny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

19 hodin 21 minut

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2017, před 8 lety

Anna Janáková

Znění stížnosti

Dobrý den,

s přáteli jsme posílali začátkem měsíce prosince balík do ciziny. Byl to tzv. "care package" pro české vojáky. Avšak hned na pobočce personál nevěděl co s tím, navážili nám o kilo víc než balíček měl, to mě vede k dotazu máte seřízené váhy? Ale budiž, kilo navíc by nebyl takový problém. Od pobočky jsme odcházeli s dobrým pocitem, který nás po dvou měsících čekání na doručení opustil! Chvíli jsme čekali, zda balík dojde, ale nedošel. Podali jsme reklamaci a k té se stavíte úplně zády! Žádné vyjádření, za dva dny má vypršet Vaše 3 měsíční lhůta na reklamaci (tuto lhůtu mi po emailu sdělila jedna pani od Vás z informací). Jak mi tedy vysvětlíte tuto situaci? Balík vážící o kilo více než měl, a k tomu vůbec nedorazil. Podotýkám že je měsíc červen a stále nic!


Produkt

Balík do ciziny (USA)


Požadované řešení

Balík si klidně nechte, nehledejte ho. Ale požaduji vrácení peněz, které jsme za balík museli zaplatit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2017 10:05, před 8 lety

Pošta odpovídá pouze za zásilky, jejichž přijetí eviduje vystavením stvrzenky, tzv. podacího lístku. Odpovědnost pošty se vztahuje na škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo chybějícím obsahem zásilky od okamžiku jejího podání do momentu jejího předání adresátovi či vrácení zpět odesílateli. Mezi důvody vylučující odpovědnost pošty patří přičinění odesílatele, neodvratitelná událost, zvláštní povaha či vadnost obsahu zásilky.

Do šesti měsíců od podání může spotřebitel dodání zásilky reklamovat u kterékoliv pošty. Ta nezkoumá totožnost reklamující osoby. Může to být odesílatel či adresát; přijetí reklamace však pošta podmiňuje předložením podací stvrzenky, kterou zpravidla disponuje ten, který zásilku odeslal. Česká pošta musí uplatněnou reklamaci přijmout a vyřídit ji. Při řešení reklamace spolupracuje pošta se zahraničním provozovatelem. Zjišťuje se, zda a jak byla poštovní zásilka dodána. Pošta následně písemně oznámí, zda, kdy a komu byla zásilka vydána. Nedošlo-li k řádnému dodání, považuje se zásilka za ztracenou.

Pokud by reklamaci pošta zamítla nebo nevyřídila v zákonem stanovené lhůtě (reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 3 měsíců od přijetí reklamace, platí pro mezinárodní zásilky), mohl by spotřebitel podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu dle § 6a zákona č. 29/2000 Sb, o poštovních službách. Ten by záležitost následně prošetřil a rozhodl o oprávněnosti reklamace. Více informací o námitce se lze dozvědět zde http://www.ctu.cz/spory-reklamace.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.