Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zástupce firmy Lama nás před dvěma lety oslovil s nabídkou jejich služeb, kterou vysvětloval tak, že původní dodavatel Centropol bude během dvou let končit a firma Lama je jeho nástupce. Předložil nám novou smlouvu, kterou nazval jako "přestupní". Bonusem byly led žárovky, které jsme obdrželi.
protože firma Centropol neskončila, nemáme důvod přecházet k jiné společnosti. Firma Blue Ocean nám nyní poslala 2 faktury za 6 žárovek v hodnotě 2x 1815,- Kč. Telefonicky jsme s firmou řešili vrácení žárovek a odstoupení od smlouvy. Firma však žárovky zpět odmítá.
Prosím o radu jakým způsobem mohu vše vrátit do původního stavu. Nemáme zájem o přestup k jiné společnosti. Kdyby nás podomní prodejce nenavštívil sám a mylně neinformoval, neměli bychom nyní dluh za předražené žárovky.
Děkuji.
S pozdravem
Jiřina Ježdíková
klamavá informace prodejce firmy Lama
odstoupení od smlouvy, vrácení žárovek,
postih pro firmu, která dovoluje nekalé praktiky obchodníků - klamavé informace ohledně stávajících dodavatelů energií
|
Tweet |
Uzavřela-li spotřebitelka smlouvu o dodávkách energií mimo obchodní prostory společnosti nebo za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku (telefon, internet), může spotřebitelka od této smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy bez udání důvodu.
Pokud tato lhůta již uplynula, může spotřebitelka smlouvu bezplatně vypovědět až do 15 dní od zahájení dodávek energií. Výpovědní doba v takovém případě činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Podle názoru, který zastáváme, je na základě logického výkladu § 11a odst. 3 energetického zákona smlouvu možné vypovědět i před zahájením dodávek (bylo by absurdní, pokud by spotřebitelka musela čekat, než jí společnost začne dodávat elektřinu nebo plyn). Po uplynutí výpovědní lhůty se závazek ruší a společnost nemůže s takovýmto ukončením spojovat žádnou sankci.
Žádá-li společnost deaktivační poplatek neoprávněně, má spotřebitelka možnost také kontaktovat Odbor právní ochrany spotřebitele při Energetickém regulačním úřadu. Více informací o Odboru právní ochrany spotřebitele je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/odbor-pravni-ochrany-spotrebitele.
Pracovník společnosti jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a jeho právní jednání podnikatele zavazuje. Obchodní praktika, kterou popsal spotřebitel, by mohla být vyhodnocena jako nekalá obchodní praktika, která je způsobilá uvést spotřebitele v omyl. Nekalé obchodní praktiky jsou zákonem o ochraně spotřebitele zakázané. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele v úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.