Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
28.5.2017 jsme v AAA auto Plzeň zakoupili vůz Seat Alta XL 1.6 r.v. 2010. Po 4 dnech jsem dorazila do servisu na výměnu oleje, kde byl zjištěn velký únik oleje. Byl zjištěň unik oleje z turba. Podala jsem reklamaci a doložila zprávu o závadě a nacenění opravy. Toto jsme doručili na pobočky, kde přijali reklamaci. Po 5 dnech nám byla reklamace zamítnuta. Důvod vada, která vychází z předchozí používání vozidla a na předávací protokol. Zde byla uvedena spotřeba oleje a unik oleje a doporučena výměna. Auto lze jen omezeně používat(krátké trasy, kontrola a dolévání oleje). Unik je značný i po krátkém stání je pod autem olejová stopa. Nevím jak jinak řešit vzniklou škodu.
SEAT Altea XL 1.6 TDI, 2010
Požaduji zaplatit opravy a nebo podle zákoníku § 597 slevu z ceny věci.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitelka před koupí o vadě věděla, musí spotřebitelka na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitelka toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Seznam soudních znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo také na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka také právo na proplacení nákladů, které musela v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitelka žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitelka od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka také žádat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážená paní Pelcrová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
SPZ vozu 1AX 3976
Pelcrova.
Vážená paní Pelcrová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fází se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Domluvili jsme se spol. AAA Auto na spoluúčasti při opravě závady.
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu. Rovněž děkuji, že jste využila tohoto fóra k řešení své stížnosti a věřím, že záležitost byla uzavřena k oboustranné spokojenosti.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.
Hodnocení: