Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
dne 14 června 2017, mnou bylo objednáno zboží zn, Philips, model QP6520/20 One Blade, cena činila 2088,- Kč, které jsem dle platebních podmínek převedl na účet dodavatele bankovním převodem.
dne 15 června 2017 v 7:54 na můj email dorazilo potvrzení o zaplacení, nicméně, tentýž den v 13 hod 44 min dorazila následující zpráva :
"Dobrý den,
děkujeme za Váš zájem o Philips QP6520/20 One Blade . Musíme Vás však informovat, že došlo k doprodeji a v nejbližší době nebude naskladněno, termín dodání není znám.
Dovolíme si Vám nabídnout jiné zboží z naší nabídky."
během kontroly stránek e-shopu mnou bylo zjištěno, že objednané zboží není dostupné a cena činí 2107,- Kč.
na žádost o vracení peněz jsem neobdržel žádnou reakci- telefonní linka neodpovídá.
Předem děkuji za pomoc.
Philips QP6520/20 One Blade- holicí strojek
vracení peněz a omluva, v opačném případě jsem ochotný se soudit.
|
Tweet |
Podle ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku platí při závazné objednávce zboží výhrada vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. Tedy při vyčerpání zásob má spotřebitel právo na vrácení peněz. Vrácení peněz by mělo být provedeno bez zbytečného odkladu. Nestanovil-li prodejce ve svých obchodních podmínkách lhůtu k převedení peněz zpět na účet, doporučujeme podnikatele k vrácení peněz prokazatelně vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li tuto lhůtu, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení, který činí 8,05% z dlužné částky za rok.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo (zvláště u velkých společností s mnoha klienty), a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se můžete svého nároku domáhat u soudu.
Spotřebitel nás informoval, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.