Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupil jsem před rokem vůz Yeti TSI 1,2 81kW. Od samého úpočátku provozu bylo zřejmé, že spotřeba udávaná výrobcem v technickém průkazu a v katalogu je naprosto odlišná od reálné spotřeby a to ve všech udávaných parametrech
Např. dlouhodobá kombinovaná spotřeba činí 7,7.l /100 km. Podle specifikace by měla činit 5,5 l. Více jak 2 litry je podstatný rozdíl.Ještě větší rozdíl je u spotřeby mimo město a je vyšší o 60%.
Na moji reklamaci reagoval "Servisní služby ŠKODA Auto
Péče o zákazníka" tím, že provedl diagnostický test vozu. Výsledek byl, že všechny komponenty vozu pracuji normálně. S reaálnou spořebou se nikdo nezabýval. Jedinný argument Výrobce je ten, že záleží na technice jízdy. Jsem uživatel a řidič vozů škoda již 40 let a již při výběru auta jsem byl smířený s tím, že reálná spotřeba je vyšší než spotřeba udávaná výrobcem. Realita však překročila všechny moje představy.
Na dokreslení situace a zmateční argumetaci Škoda-auto uvádím, že Škoda Auto uvádí v katalogu , že spotřeba odpovídá normě 99/100, ale v odpovědi na moji reklamaci uvádí Servisní služby ŠKODA Auto , Péče o zákazníka, že auto „Yeti bylo „homologováno v souladu s NEDC (New European Driving Cycle)“.
Prosím o doporučení jak postupovat, abych se domohl nápravy. Je vůbec šance jak reklamovat vysokou spořebu vozu?
Yeti Ambition TSI 81 kW. faktura č. 1161004090.
Pochybuji, že výměnou vozu za jiný stejného modelu se situace zlepší. Na druhou stranu jsem s vozem spokojený a zatím jsem neuvažoval o jiném modelu Škoda, nebo jiné značce.
Myslím, že schůdné řešení je, aby výrobce (prodávající) poskytl dodatečnou slevu z ceny vozu, která odpovídá vyšším nákladům na provoz. Předpokládám, že auto budu užívat do najetí 130000km, tak jako to bylo u předchozího auta Škoda Fabia. Při současné ceně benzinu 30,-Kč/l( pochybuji, že se cena v příštích letech sníží) činí zvýšení nákladů 78 000,-Kč
|
Tweet |
Pro zákazníky je podstatná informace o spotřebě pohonných hmot, kterou obdrželi v technickém průkazu, tedy že zakoupené vozidlo skutečně má uvedenou spotřebu paliva. České soudy vyslovily, že hodnoty zapsané v technickém průkaze nemohou být zcela orientační, neboť se jedná o veřejnou listinu, a vyšší než udávaná spotřeba paliva je pak projevem skryté vady vozidla.
Spotřebitel se pak může bránit uplatněním reklamace u prodávajícího a požadováním slevy z kupní ceny vozu. K posouzení, o kolik reálná spotřeba převyšuje spotřebu uvedenou v technickém průkazu, nejlépe poslouží znalecký posudek specializované znalecké instituce. Náklady na jeho vypracování je pak prodávající povinen kupujícímu uhradit, protože jsou to náklady nezbytné k uplatnění oprávněné reklamace.
S jistou odchylkou od předpokládané spotřeby vozu lze počítat. Spotřeba vozu totiž závisí i na dalších faktorech, jako jsou povětrnostní podmínky, stav vozovky, hustota silničního provozu nebo styl jízdy řidiče. Tato odchylka však musí být přiměřená.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.