Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13. 6. byla odesilatelem podána zásilka č. DR0203106624L. Během dne 14.6. bylo po mailu avizováno doručení na moji adresu (8.00-14.00). Přestože jsem zásilku tento i následující dny očekávala, případně v poštovní schránce hledala oznámení o uložení, nedočkala jsem se a v rámci elektronického sledování zásilky jsem dne 16.6. zjistila, že zásilka byla odeslána na adresu odesilatele. Volala jsem na poštu v Hybernské ulici, kam dle adresy spadám a bylo řečeno, že se tak stalo z důvodu odmítnutí přijetí. Tuto situaci nechápu a žádám o nápravu.
jedná se o šperky od dodavatele LUXJEWELS s.r.o. v hodnotě 2372,- Kč
žádám o zkontaktování dodavatele LUXJEWELS s.r.o. Českou poštou s tím že vina je na straně jejích služeb, neboť jsem nikdy neodmítla přijetí zásilky. Současně žádám o doručení zásilky Českou poštou na dobírku. Ráda bych znala i vysvětlení, proč byla udán důvod nepřijetí zásilky ze strany adresáta, když k tomu nikdy nedošlo.
S pozdravem
Markéta Hlavatá
|
Tweet |
V tomto případě doporučujeme reklamovat předmětnou službu. Dle poštovních podmínek odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman