Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#16578Zamítnutí pojistného plnění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.06.2017, před 8 lety

Miroslav Bureš

Znění stížnosti

Dobrý den, u společnosti Alza jsem si zakoupil mobilní zařízení Samsungu Galaxi 6 edge. Společnost Alza mi nabídla jestli si nechci mobilní zařízení připojistit proti rozbití a krádeži. Na což jsem ji teda kývl a tedy zaplatil připojištění které mě stálo 3000,- navíc. Moje pracovní profese zahrnuje převážně práci na střechách, tak jsem i uznal, že nebude na škodu si mobilní telefon připojistit, kdyby se mi stala nějaká taková věc, že mi mobilní zařízení ze střechy spadne nebo vlastně jakkoliv se poškodí, protože přece je jen je ,,celý,, ze skla. No a co čert nechtěl, bohužel mi mobilní zařízení při běžné manipulaci (psaní SMS, volání, focení, atd. ) vyklouzl z ruka a po dopadu z 12m výšky došlo k totálnímu poškození. Tak jsem tedy nahlásil pojistnou událost a po uplynutí 30 dnů, mi přišel email, že pojistné plnění bylo zamítnuto z důvodu, že jsem s mobilním zařízením jednal neopatrně a nedbale. Bylo mi vysvětleno, že nedbalé zacházení z mé strany bylo, že jsem si ho vůbec ,,dovolil,, vzít na střechu. Zřejmě jsem měl mob. zařízení nechat dole v autě a tím pádem předejít tomu, aby se něco takového stalo. Nechápu! Jak již název napovídá ,,mobilní telefon,, znamená, že ho můžete a chcete mít u sebe, aby jste mohli být v kontaktu s šéfy, mistry či pracovními kolegy a v neposlední řadě s rodinou. Také se stává, že jsem poslán na pracovní akci samostatně a mob. zařízení můžu mít u sebe a hlavně chci. Z jednoduchých a prostých důvodu, což je např. porada o pracovním postupu, nafocení místa před a po opravě a nedej bože kdyby se stal nějaký úraz nebo něco podobného a budu mít mobilní zařízení dole v autě abych předešel nedbalému a neohleduplnému zacházení s mob. zařízením?? Nechápu! Mám mob. u sebe jako dalších x lidí na celém světě a dostane se mi odpovědi v uvozovkách že jsem měl mobil nechat doma na nočním stolku aby se sním nic nestalo. Nebo jak to mám chápat. 2x jsem se odvolával proti tomuto rozhodnutí. Mobilní telefon zrovna levný nebyl a připojistil jsem si ho z toho důvodu kdyby se stalo něco takového. Dám příklad. Pojedete se podívat na nějakou rozhledu (Když u jsme u těch výšek ) a než půjdete nahoru tak si mobil necháte dole v autě aby jste předešli pádu z výšky tedy aby jste předešli nedbalému zacházení nebo si mobilní telefon vezmete s sebou kdyby jste třeba potřebovali zavolat pomoc nebo si chtěli i něco vyfotit. Společnost u které mi Alza nabídla připojištění mobilního zařízení akorát tahá z lidí peníze.


Produkt

Mobilní telefon Samsung Galaxy S6 edge (SM-G925F) 32GB Black Sapphire


Požadované řešení

vrácení zboží, či výměnu mobilního zařízení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2017 09:38, před 8 lety

Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o službě (pojištění) a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že se smlouva vyloží ve prospěch spotřebitele.

Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány.

Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zamítnuto.

Nebude-li možné vyřešit spor se společností smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2017 20:33, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.