Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Do prodejny jsme přijeli s manželkou zakoupit vodovodní baterii (na umyvadlo i vanu) s tím, že rozměr mezi kohoutky je 15 cm a rameno na umyvadlo je 30 cm. Další chce pomoct od pracovnice prodejny. Ona tvrdila, že tento rozměr není možné, že má být 10 cm. Manželka bohužel souhlasila a po dohodě, že se to dá do 7 dnů vyměnit koupila. Samozřejmě 10 cm nesedí a jde měnit. Jenomže ten s 15 cm je levnější a firma peníze NEVRACÍ. Takže koupit ještě něco, nebo dát ještě 250 Kč a máte 500 Kč šek s splatností na rok. Proč peníze nevrací ? Michal Pavlík,
vodovodní baterie
vrátit peníze, protože pracovnice mám vnutila něco co jsme nechtěli.
|
Tweet |
V kamenných prodejnách právo odstoupit od smlouvy nevyplývá ze zákona, ale buďto z předchozí domluvy, nebo jednostranného prohlášení prodávajícího třeba na plakátu. Protože zde lhůty a podmínky neřeší přímo zákon, pravidla má každý obchod nastavena trochu jinak. Náhrada za vrácené nevyhovující zboží nebývá jednotná. Někde dostaneme zpět peníze, jinde jiné zboží nebo časově omezenou poukázku.
Poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou však zavazující,neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Avšak může být v daném případě problematické prokázání podání této informace ze strany společnosti.
Pokud následně spotřebitel zjistí, že výrobek prodejcem deklarovanou vlastnost nemá, jedná se o nesplnění jakosti při převzetí podle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, kdy výrobek nemá vlastnosti, které prodávající popsal. Reklamace by se řídila § 2169 občanského zákoníku.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.