Společnost


Home Credit a.s.
finanční služby

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#16586Úvěr

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
19.06.2017, před 8 lety

Daniel Jirák

Znění stížnosti

Dobrý den,

Před rokem jsem si bral spotřebitelský úvěr od HomeCreditu na 150 tisíc.
Zaplatil jsem 13 jdoucích splátek 5057.-, ani jedna nebyla pozdě, při každých 6 ti měsících Vám společnost vrátila 14300.- za řádné splácení. Takže toto jsem obdržel 2 x 14300.-. Ve smlouvě mám napsáno:
RPSN na Vaší u.s. dle skutečného data proplacení úvěru je 41,2 %.
RPSN při splnění bonusu na ú.s. dle skutečného data proplacení úvěru je 10,1%.

13 x 5057 = 65741.- zaplaceno
2 x 14300 = 28600.- vráceno

Takže moje přeplacení úvěru je 37141.-, pokud jsem neporušil podmínky tak můj úrok měl být 10,1%. Ale podle toho co jsem zaplatil je RPSN 25%.
Na informacích mě bylo řečeno, že splnění bonusu je bráno za řádně placený celý úvěr a že první rok jde většina na úmor úroků. Tím pádem, ale nesouhlasí RPSN.
Děkuji Jirák


Produkt

Homecredit spotřebitelský úvěr


Požadované řešení

Přezkoumání úvěru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.7.2017 13:12, před 8 lety

Pokud si smluvní strany nesjednaly jinak, použijí se na smlouvu o spotřebitelském úvěru stále ustanovení zákona č. 145/2010 Sb. o spotřebitelském úvěru a o změně některých zákonů (dále jen zákon o spotřebitelském úvěru), neboť smlouva o spotřebitelském úvěru byla sjednána před nabytím účinnosti zákona č. 257/2016 Sb. o spotřebitelském úvěru.

Podle § 8 zákona o spotřebitelském úvěru je nutné, aby smlouva obsahovala všechny povinné údaje, které stanoví zákon. Mezi takové údaje patří i správně vypočítaná roční procentní sazba nákladů na spotřebitelský úvěr (dále jen RPSN). Pokud by byla ve smlouvě hodnota RPSN uvedena nesprávně, pokládá se spotřebitelský úvěr od počátku za úročený ve výši diskontní sazby platné v době uzavření smlouvy uveřejněné Českou národní bankou a ujednání o jiných platbách na spotřebitelský úvěr jsou neplatná. Z údajů, které nám spotřebitel poskytl, však nevyplývá, že by hodnota RPSN byla vypočítána chybně (pro ověření výše hodnoty RPSN je možné využít i naší kalkulačku na webové adrese https://www.dtest.cz/kalkulacka/rpsn).

Pokud spotřebitel přeci jenom zjistí, že hodnota RPSN není vypočítána správně (v popisu stížnosti nemusely být uvedeny všechny údaje potřebné pro výpočet hodnoty RPSN), je nutné své právo uplatnit u společnosti a žádat, aby úvěr byl úročen pouze diskontní sazbou (a to zpětně od počátku). Nebude-li s tím společnost souhlasit, má spotřebitel možnost obrátit se na finančního arbitra, který rozhoduje spory mezi spotřebitelem a věřitelem (případně zprostředkovatelem) při nabízení, poskytování nebo zprostředkování spotřebitelského úvěru nebo jiného úvěru, zápůjčky, či obdobné finanční služby. Více informací je možné vyhledat na webové adrese http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2017 12:15, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.