Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
25.5.2016 jsem zakoupila tříkomorový školní batoh Rachel Hale dceři do 1. třídy. Po cca.5 měsících používání měl utrhané vnitřní dělící kapsy a venkovní kapsa s obrázky byla prodřená.
Batoh jsem reklamovala 5.4.2017 a 19.4.2017 byla reklamace zamítnuta a uvedeno, že reklamace je neopodstatněná (neuznaná). Nebyly shledány závady způsobené vadou materiál. Reklamační odd. uvedlo, že jde o běžné opotřebení a nesprávné používání( přetěžování ) batohu.
S vyřízením reklamace jsem nesouhlasila a žádala přezkoumání, které mi bylo opětovně 9.5.2017 zamítnuto a sděleno, že mám uhradit poštovné a batoh mi vrátí.
Školní batoh tříkomorový Rachel Hale- RHM -116
Nechápu vyjádření reklamačního odd., že batoh byl přetěžován, když ho používá dítě v 1.třídě a je označen jako "školní".
Tato reakce mi přijde neopodstatněná a nesmyslná!
Kdo tedy může batoh nosit?
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Prodávající však nesmí žádat žádné poplatky (typicky jsou to náklady na přepravu či náklady diagnostiky), pokud reklamaci zamítá, neboť by se jednalo o omezení, které by spotřebitele mohlo odradit od toho, aby uplatnil práva z vadného plnění (judikováno například v rozsudku Nejvyššího správního soudu sp. zn. 9 As 8/2011). Více informací je uvedeno na https://www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.