Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v květnu 2016 jsem v Humanicu zakoupila botasky. V botech jsem chodila do práce a domů (200m) a někdy delší trasy, cca 5 km (1x za měsíc). V levé botě se mi začala párat pata. Jakoby bok boty se začal oddělovat od stélky a začaly vypadávat z toho jakési bílé kamínky. Boty jsem šla reklamovat do dvou týdnů od zjištění závady, tj. rok od koupi botů. Reklamace mi byla dvakrát zamítnutá a mám s dostavit s doklady pro její ukončení. Paní na pokladně mi dokonce řekla, že v nich můžu i běhat-sportovat, což jsem nedělala. Jak postupovat dál, aby mi reklamaci uznali? Dá se v takovým případě argumentovat ČOI? Děkuji Lucie, Brno
Dámská obuv-botasky
Vrácení peněz
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží je vadné. Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.