Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poslal jsem telefon na reklamaci. Telefon nešel zapnout a nic. Byl fyzicky v pořádku. obchodník zboží převzal zboží a v servisním listu to také potvrdil: "používaný, drobné škrábance, poškrábaný, bez dalšího nálezu poškození". Servis zamítnul reklamaci, jelikož je telefon mechanicky poškozený (prohnutý telefon a poškozený konektor). Po převzetí jsem zjistil, že telefon je prohnutý v místě konektoru. Toto poškození vzniklo mezi obchodníkem a servisem. obchodník mi při převzetí potvrdil, že zboží je v pořádku a servis zamítnul, že je telefon prohnutý (okem je to jednoduše viditelné). Obchodník se opakovaně vymlouvá na servis, že takto rozhodl o reklamaci, ale neřeší, že mi rozbili telefon.
Iphone 6s
chci za zboží vrátit peníze, nebo nový kus
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (převzetí věci do reklamačního řízení). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné poškození) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Bude-li podnikatel trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít telefon a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.
Společnost DATIX, s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.