Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na webu applemix.cz jsem si objednal zbozi. Eshop mi neucotval zadnou dopravu. Pri vraceni nevyhovujiciho zbozi ve lhute 14 dni mi vystavili dobropis za cenu zbozi ponizenou o dopravu, pry dle obchodnich podminek, a to 69 Kc. Toto se mi zda v rozporu s pravnim ujednanin a paragrafem 1832 OZ, kdy podnikatel je povinen vratit celou kupni cenu vcetne nakladu na dopravu. Pripominam, ze naklady na dopravu pri objednavce uctovany nebyly, pri odstoupeni jiz ano.
Elegantní kožený řemínek BASEUS včetně kovových úchytů / spon pro Apple Watch 42mm Series 1 / 2 - černý
Vraceni neopravnene strhnute castky za dopravu
|
Tweet |
Pokud spotřebitel vracel všechno zboží, jež bylo předmětem kupní smlouvy, potom prodejce nemůže ponížit vracenou částku o poštovné ve výši 69 Kč. Podle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má prodejce povinnost vrátit kupujícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Spotřebitel v daném případě náklady na dodání hradit nemusel. Jako kupující nese spotřebitel pouze náklady spojené s vrácením zboží, ledaže by prodejce spotřebitele neupozornil předem na povinnost nést tyto náklady např. odkazem na všeobecné obchodní podmínky, emailem nebo ve smlouvě. Pokud by prodejce spotřebitele takto neupozornil, musel by hradit nejen náklady na dodání, ale také na vrácení nevyhovujícího zboží.
Pokud by však spotřebitel vracel pouze některé zboží z vícepoložkové objednávky, a to ponechávané by nepřevyšovalo finanční částku, od které bylo poštovné zdarma, potom považujeme za oprávněné ponížení vracené částky o cenu poštovného.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Na žádost společnosti stížnost opět otevíráme. Společnost má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.
Dobrý den,
předem bychom rádi poděkovali za možnost vyjádřit se k vzniklé situaci.
Mrzí nás, že byl náš zákazník nespokojený. V případě objednávky pana Pelána se jednalo o vícepoložkovou objednávku, kde byl vrácen pouze Elegantní kožený řemínek BASEUS a další zakoupené zboží cenou nedosáhlo na minimální hranici poštovného zdarma. V takových případech, jak již výše napsal dTest, vracíme částku poníženou o cenu poštovného. Tento postup je v souladu se zákonem a srozumitelně popsán v našich obchodních podmínkách.
S přáním krásného dne
tým AppleMix
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.