Počet nahlášených stížností: | 66 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.6.2017 jsem volala na tel.č. 909909099 - rychlá hra v čase, kdy hodnota výhry byla 5.800,00 Kč - správná odpověď 6B, 2D, 9E (tel. 724286976). Po dovolání se v kulise hovoru ozvaly slepice a štěkající pes a paní mi tvrdila, že mne přepojuje - nato se ozval přepojovací tón s oznámením, že jsem v řadě čekajících, kteří se dovolali přede mnou. Přitom neustále vstupovala do vysílání moderátorka, která tvrdila, že se nikdo nedovolal. Vydrželi jsme sledovat hru téměř 1,5 hodiny, kdy se hodnota výhry za neustálého komentáře moderátorky o tom, že nikdo nevolá, vyšplhala na 20.000,00 Kč. V momentě, kdy hra končila, se ozval údajný šťastlivec, který se dovolal a který odpověděl samozřejmě chybně a to ještě způsobem, kdy jsem přemýšlela jestli je mentálně natolik zdatný, že vůbec vytočil tel. číslo. Když jsem se snažila kontaktovat info linku 283025025 - opět stejný postup. Uplatňuji tímto nárok na svoji výhru (5.800,00 Kč) - v opačném případě se jedná o podvod, který ve veřejném vysílání nemá místo.
výplata výhry 5.800,00 Kč
|
Tweet |
V tomto případě se nejedná o státem provozovanou či regulovanou hru, která by podléhala režimu zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách. Nabídka na obrazovce je však pro společnost závazná. Avšak pokud by se spotřebitelka chtěla výhry soudně domáhat, dovozujeme, že se jedná o naturální obligaci dle § 2874 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a takovouto částku nelze úspěšně soudně vymáhat.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti doporučujeme spotřebitelce obrátit se na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Škrétova 44/6, 120 00 Praha 2, tel. 274 813 830, 226 236 000, e-mail: info@rrtv.cz, internetové stránky: www.rrtv.cz, elektronická podatelna: podatelna@rrtv.cz). Za zjištěné porušení ustanovení § 2 odst. 1 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., kterého by se společnost dopustila formou zadání reklamy/teleshoppingového bloku, který by byl nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, tj. podle ustanovení § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může tento ústřední správní úřad v rámci své kompetence udělit společnosti ve správním řízení pokutu, popřípadě uložit opatření k nápravě.
Dále se může spotřebitelka, vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt se sídlem na Kypru, obrátit na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Na Evropské spotřebitelské centrum se také můžete obrátit telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. V případě, že ESC zjistí porušení veřejnoprávních norem, mohou případ předat dozorovému orgánu v příslušné zemi dle místních předpisů, který činnost obchodníka prověří.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.