Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U dané společnosti jsem zakoupil parkovací senzor pro auto.Jeden senzor byl vadný,proto jsem ho reklamoval u prodejce. Na jeho pokyn jsem jej zaslal k reklamaci,kterou okamžitě vyřídili zasláním jiného (jednalo se o součástku celého zařízení),ale odmítli mi proplatit poštovné s uvedením,že na to nemám nárok. Prosím o vyjádření,zda jsem v právu. Děkuji. Munzar
SENCOR SCA PARK 100
Vrácení poštovného za zaslání vadného dílu.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel reklamuje zboží, má právo na proplacení vzniklých nákladů, za předpokladu, že byla reklamace uznána. Toto právo vychází z ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud tedy spotřebitel zboží oprávněně reklamoval (reklamace byla uznána), má právo žádat po prodávajícím účelně vynaložené náklady spojených s reklamací. Typickými náklady jsou např. poštovné či náklady na dopravu. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím k vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit. Výši nákladů je třeba prokázat.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.