Společnost


TIPA, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16634Neoprávněně naúčtované poštovné

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.06.2017, před 8 lety

Munzar Jiří

Znění stížnosti

U dané společnosti jsem zakoupil parkovací senzor pro auto.Jeden senzor byl vadný,proto jsem ho reklamoval u prodejce. Na jeho pokyn jsem jej zaslal k reklamaci,kterou okamžitě vyřídili zasláním jiného (jednalo se o součástku celého zařízení),ale odmítli mi proplatit poštovné s uvedením,že na to nemám nárok. Prosím o vyjádření,zda jsem v právu. Děkuji. Munzar


Produkt

SENCOR SCA PARK 100


Požadované řešení

Vrácení poštovného za zaslání vadného dílu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2017 10:07, před 8 lety

Pokud spotřebitel reklamuje zboží, má právo na proplacení vzniklých nákladů, za předpokladu, že byla reklamace uznána. Toto právo vychází z ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud tedy spotřebitel zboží oprávněně reklamoval (reklamace byla uznána), má právo žádat po prodávajícím účelně vynaložené náklady spojených s reklamací. Typickými náklady jsou např. poštovné či náklady na dopravu. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím k vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit. Výši nákladů je třeba prokázat.

Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2017 20:52, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.