Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Zakoupil jsem přes internet v obchodě Gearbest chytré hodinky. Cca po týdnu přestala fungovat nabíjecí stanice hodinek a ty jsou tak již nepoužitelné.
Zeblaze Blitz 3G Smartwatch Phone
vrátit peníze
|
Tweet |
Spotřebitel uzavřel kupní smlouvu se zahraničním subjektem. V takovém případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel v krajním případě domáhat plnění soudní cestou.
Pro spotřebitele je velmi cenná informace, odkud je e-shop provozován (sídlo společnosti). Pokud se jedná o zemi mimo EU, neplatí zde evropským právem upravená ochrana spotřebitele a naše dozorové orgány nemají vůči takovému prodejci žádné pravomoci. Jedná-li se o vztah s mezinárodním prvkem, jako první je tedy nutné určit, jakým právem se bude vztah řídit. Pokud je sídlo společnosti mimo EU, není zde Evropské spotřebitelské centrum kompetentní, mohlo by Vám však poradit specializovaného advokáta.
Pokud by se jednalo o provozovatele e-shopu z EU, Norska či Islandu, doporučujeme spotřebiteli obrátit se Evropské spotřebitelské centrum (ESC), které poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům poměrně rychle a efektivně řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, Norska či Islandu. ESC působí při České obchodní inspekci.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje e-shop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit. Webová stránka http://www.gearbest.com/ je zaregistrovaná na držitele domény: Nexperian Holding Limited, Le Jia International No.999 Liang Mu Road Yuhang District, Hangzhou, CN.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.