Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#16639Neuznaná reklamace s navýšením požadovaných nákladů na opravu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
21.06.2017, před 8 lety

Miloslav Severa

Znění stížnosti

Výrobek sekačka ben.NT 484 TR zakoupena roku 2012, záruka 7 let
Požadavek na servis: nefunkční pojezd sekačky, špatný chod motoru. Požadavek vyřídit reklamaci opravou. Sekačka předána do servisu Mountfield Praha Černý Most dne 23.5. 2017.
Posouzení servisem: spadlý, opotřebovaný řemen sekačky, posouzení a vyřízení reklamace a provedení placené údržby. Předběžná cena 1200 Kč, termín dokončení 22.6. Zanechal jsem telefonické spojení na sebe. Nebylo využito.
Servis zaslal až dne 21.6. mail s navýšením a požadavkem o odsouhlasení na částku: 2 187 Kč.
Toto nepokládám za slušné jednání z důvodu že jsem očekával, že reklamace jsou bezplatné, dále dlouhý termín na opravu a přesto v termínu nedokončeno. Byla provedena důkladná přejímací prohlídka a přesto ještě částka na opravu navýšena!
Navrhl jsem, aby servis dodržel předběžnou cenu bez navýšení a v krátké době opravu dokončil. To bylo odmítnuto.


Produkt

Sekačka ben NT 484 TR, číslo zakázky: 17/008/7/01791


Požadované řešení

Jsem přesvědčen, že pojezd sekačky je špatně konstrukčně řešen.
Nedostatky konstrukce by měly být řešeny reklamací.
Oznámení o navýšení částky na opravu nelze uplatňovat těsně před vypršením termínu opravy.
Požaduji: provést bezplatnou opravu pojezdu. Jsem ochoten zaplatit výměnu filtru a provozních náplní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2017 09:32, před 8 lety

Pokud byla sjednána smluvní záruka, která je nad rámec zákonné záruky, bude rozhodné, jaké podmínky pro uplatnění záruky byly sjednány. Nebyly-li zvláštní podmínky pro uplatnění reklamace ujednány, vztahuje se na záruku zákonný režim. V takovém případě prodávající odpovídá, že věc má vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají očekávat. Prodávající však neručí za vady, které byly způsobeny obvyklým používáním věci. Bude tedy záležet, jaká je povaha vady (zda se jedná o vadu, za kterou odpovídá prodávající).

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu.

Spotřebitel však dle popisu ve stížnosti souhlasil s provedením placené opravy věci. Na určení ceny za opravu věci se dle Občanského zákoníku vztahují ustanovení o smlouvě o dílo (§ 2612). Zjistí-li zhotovitel po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně překročit, oznámí to objednateli bez zbytečného odkladu s odůvodněným určením nové ceny; neučiní-li to bez zbytečného odkladu poté, co potřebu zvýšení ceny zjistil, anebo zjistit měl a mohl, nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně. Překročení ceny díla je podstatné, zvýší-li se cena určená odhadem o více než 10 až 20 %.

Pokud zhotovitel požaduje vyšší částku a oznámí to objednateli včas, může objednatel od smlouvy o dílo odstoupit za podmínky podstatného překročení ceny. Poměrnou část původně určené ceny zhotoviteli zaplatí, má-li z částečného plnění zhotovitele prospěch. Neodstoupí-li objednatel od smlouvy bez zbytečného odkladu po doručení oznámení o vyšší ceně, platí, že se zvýšením ceny souhlasí. Pro odmítnutí zvýšení ceny u smlouvy o dílo doporučujeme použít písemnou formu, zvláště je-li i smlouva o dílo písemná.

Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2017 20:46, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.