Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, u společnosti okay.cz jsem si zakoupil mobilní telefon prestigio grace x5. Telefon se po krátké době užívání vybíjí(při 100% a poslechu hudby 10 minut, baterie klesne na 90%)
Reklamace: 1)13.1.2017 výměna baterie
2)10.2.2017 výměna baterie neměla žádný vliv na úbytek kapacity, jejich stanovisko: závada se neprojevila
3)9.4.2017 baterie je adekvátní věku zařízení
4)21.6.2017 opět výměna baterie za novou
Ani v jednom případě mi nebylo vysvětleno, proč dochází k úbytku baterie i přesto, že je v zařízení nová baterie( telefon je v továrním nastavení) od 13.1.2017 do 21.6.2017 jsem měl telefon na reklamaci a výsledek žádný...Telefon se mi vrátil poškrábáný a má prasklý display v pravé části obrazovky.
Prestigio PSP5470DUOWHITE
Vzhledem k dlouhotrvajícímu procesu a ne příliš ochotnému řešení ze strany prodejce žádám výměnu zboží nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Co se týče poškození telefonu v rámci reklamačního řízení, platí, že ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (převzetí věci do reklamačního řízení). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné poškození) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, pane Wagnere,
reaguji na Váš podnět týkající se opakovaných reklamací mobilního telefonu Prestigio PSP5470DUOWHITE.
Abychom s Vámi mohli situaci vyřešit, poprosím Vás o sdělení čísla alespoň jednoho popisovaného reklamačního řízení. Naši reklamační specialisté se pak budou záležitosti okamžitě věnovat a prověří veškeré okolnosti.
Věřím, že se nám podaří vyřešit celou věc k Vaší spokojenosti.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Bc. Lucie Fendrichová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Dobrý den paní Bc. Lucie Fendrichová, číslo poslední reklamace je 1046/17020055. V popise závady uvádím, že baterie při 100% nabití(data vypnutá, tovární nastavaní)a okamžitém poslechu hudby, klesne baterie o 10% na 90%....Testováno na prodejně v Brně Králově Poli vedoucím oddělení..Podotýkám, že při první reklamaci byla baterie vyměněna za novou. Při poslední reklamci mi byla opět vyměněna baterie za novou...Problém nebude v baterii, ale v něčem jiném. Kapacita baterie stále klesá...V příloze zasílám pokles baterie dle provozní doby, Elekronickou komunikaci mezi mnou(kupujícím) a okay(prodávajícím) a Mgr. Lenkou Kováčovu z Euroservis Vám mohu přeposlat emailem.Byl bych rád, abychom se po půl roce, co telefon reklamuji, dostali k nějakému výsledku. Děkuji Wagner
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den, pane Wagnere,
děkuji za upřesnění.
Situaci jsem předávala na reklamační oddělení, odkud mám již informaci, že situace je dořešena koupí nového mobilního telefonu.
Upřímně mne však mrzí komplikace, které jste byl nucen s výrobkem řešit. Celou záležitost jsme důkladně prošetřili. Výdrž baterie je závislá na mnoha aspektech a zvyklostech uživatele, které ji buď prodlužují, nebo také zkracují. Konkrétně záleží na spuštěných aplikacích na pozadí, využívání Wi-Fi, GPS, mobilního internetu, sledování videí apod.
Jelikož Vás považujeme za našeho věrného zákazníka, vyšli jsme Vám v řešení v ústrety a pevně věřím, že s novým telefonem budete plně spokojena a bude Vám přinášet již jen radost.
Za celý tým společnosti Okay Vám přeji krásné letní dny.
S pozdravem,
Bc. Lucie Fendrichová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, děkuji mnohokrát D testu za pomoc, která vedla k vyřešení sporu.....Jsem přesvědčen, že bez Dtestu bych reklamaci s Okay nevyřešil...Společnosti okay děkuji, že mi nakonec po půl roce tahanic umožnila vybrat si jiný mobil..Vybral jsem si Huawei a zatím s ním jsem maximálně spokojený...Prestigio nedoporučuji...Ještě jednou děkuji Dtestu!!!!